بسته ویژه خبری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۲۱۰۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۱ 11 April 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان 
از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.




پردرآمدترین شغل‌ها در سال 95

در ایران نیروهای کار حرفه‌ای که هر سه ویژگی را به طور همزمان داشته باشند حدود 17 درصد هستند و از 100 نفر نیروی کار 17 نفر کسانی هستند که شغلشان با علاقه و استعداد، توانمندی‌ها و قابلیتهایشان سازگاری دارد.

 یک کارشناس بازار کار با معرفی مشاغل مناسب و درآمدزا برای جویندگان کار در سال 95 معتقد است: تنها کسانی از شغل خود رضایت کامل دارند که با استعدادها، قابلیتها و مهارتهای آنها سازگار باشد.

به گزارش ایسنا، مسلم خانی با حضور در برنامه پایش به موضوع هماهنگی شغل با علایق و استعدادهای فردی اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر فاصله بین شغل و علاقه و انگیزه زیاد شده و موضوع استعداد سنجی در انتخاب رشته تحصیلی و رشته شغلی کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی علایق و انگیزه‌، استعدادها و قابلیتها و مهارتها و تخصص‌ها را سه ویژگی تاثیرگذار در انطباق یک شغل با روحیات و علایق فردی دانست و افزود: در ایران نیروهای کار حرفه‌ای که هر سه ویژگی را به طور همزمان داشته باشند حدود 17 درصد هستند و از 100 نفر نیروی کار 17 نفر کسانی هستند که شغلشان با علاقه و استعداد، توانمندی‌ها و قابلیتهایشان سازگاری دارد.

این کارشناس کارآفرینی در ادامه بهترین کسب وکارهایی که در سال 1395 می‌توان راه‌اندازی کرد، مورد ارزیابی قرار داد و گفت: در سال جاری که تحریم‌ها به نوعی برداشته شده و محدودیتهای روابط بین الملل به حداقل رسیده است بحث تجارت بین الملل می تواند موفق باشد.

وی گفت: کشورهای حاشیه غربی ایران نظیر عراق به ویژه کردستان عراق و همسایه شرقی ما افغانستان برای سرمایه‌گذاری مناسب هستند البته کشورهای حاشیه دریای خزر هم کماکان مقصد خوبی برای کسانی هستند که می‌خواهند در حوزه تجارت بین الملل فعالیت کنند.

خانی کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات را یکی دیگر از گزینه‌های شغلی امسال نام برد و ادامه داد: خوشبختانه با بسترهای خوبی که در این زمینه فراهم شده می‌توانیم در حوزه آی تی و فناوری اطلاعات درآمد خوبی داشته باشیم.

وی کسب وکارهای مرتبط با حوزه سلامت، بهداشت و درمان و تجهیزات پزشکی، کسب و کارهای مرتبط با حوزه توریست و گردشگری، کسب وکارهای مشاوره محور، کسب و کارهای مرتبط با حوزه سالمندی، مراقبت از سالمندان و تولید لوازم کمک توانبخشی را از دیگر مشاغل پیشنهادی ثروت آفرین نام برد.

این کارشناس عالی بازار کار همچنین راه‌اندازی کسب و کار در حوزه تولید لوازم التحریر و اسباب بازی کودکان را موفق و درآمد زا دانست.

به گفته وی یکی از بهترین مشاغل پیشنهادی در سال جاری، پرداختن به کسب و کارهای خرد و خانگی با رویکرد خوشه‌ای و شبکه‌ای و به شکل تیمی و گروهی است.



شهر برهنگان در فرانسه؛ نمادی از زوال فرهنگی اروپا+ تصاویر

شهر ساحلی "کَپ دَگد" فرانسه در مجاورت آبهای مدیترانه قرار دارد و با بهره‌مندی از صنعت گردشگری عریان، در تلاش برای افزایش درآمدهای محلی است. این شهر ساحلی فرانسه به "شهر عریان" معروف است و در گرمترین فصول سال 40 هزار گردشگر وارد آن می‌شوند.

به دلیل مستهجن بودن تصاویر، باشگاه خبرنگاران از انتشار کامل آن معذور است

شهر برهنگان در فرانسه؛ نمادی از زوال فرهنگی اروپا+ تصاویر

پس از رونق گرفتن کسب و کار برهنگی در "کَپ دَگد" نام آن به "دهکده طبیعت‌گرایان" تغییر نام داد. این نخستین شهر جهان است که در تمام اماکن دولتی آن نیز کارمندان کاملا برهنه بر سر کار خود حاضر می‌شوند. بانک‌ها، اداره پست، آرایشگاه و سوپرمارکت‌ها با کارکنانی کاملا برهنه اداره می‌شوند.

گردشگران برای ورود به این شهر کوچک باید 8 یورو "مالیات برهنگی" پرداخت کنند. گردشگران در ورودی این شهر لباس‌های خود را تحویل می‌دهند و در مدت اقامت روزانه خود اجازه استفاده از هیچ پوششی را ندارند. قوانین محلی به گردشگران اجازه می‌دهند در طول شب که دمای هوا کاهش می‌یابد لباسی برای گرم کردن خود به تن کنند.

شهر برهنگان در فرانسه؛ نمادی از زوال فرهنگی اروپا+ تصاویر

استقبال از شهر عریان در میان اروپایی‌ها بسیار وسیع بوده است و در فصول گرم سال گردشگرانی از هلند تا آلمان نیز از آن دیدن می‌کنند. باوجود اینکه شهر کاملا عریان است؛ قوانینی وجود دارد که ارتکاب کنندگان به اعمال خلاف عفت عمومی را به پرداخت 15 هزار یورو جریمه و حتی زندان محکوم می‌کند.

شهر برهنگان در فرانسه؛ نمادی از زوال فرهنگی اروپا+ تصاویر

وجود چنین شهر ساحلی در فرانسه انتقادات زیادی را علیه دولت این کشور به راه انداخته است؛ اما درآمدهای حاصل از آن به اندازه‌ای وسوسه‌برانگیز است که هیچ مقام مسئولی به ممنوعیت برهنگی در آن، فکر هم نمی‌کند.

شهر برهنگان در فرانسه؛ نمادی از زوال فرهنگی اروپا+ تصاویر




شایعه پیوستن «فرناز رهنما» به GEM TV

فرناز رهنما بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص شایعه مهاجرت و پیوستن وی به شبکه جم گفت: این خبرها همه جوک و شوخی است و امکان ندارد این اتفاق بیفتد.
باشگاه خبرنگاران جوان: فرناز رهنما بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص شایعه مهاجرت و پیوستن وی به شبکه جم گفت: این خبرها همه جوک و شوخی است و امکان ندارد این اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: کاملا این خبر را تکذیب می‌کنم. من سر خونه زندگیم هستم و  امکان ندارد چنین اشتباهی را انجام بدم. در حال حاضر هم به کارهای شخصیم می‌‎رسم و سر کار جدیدی نیستم.

شایعه پیوستن «فرناز رهنما» به GEM TV

گفتنی است؛ به نظر می‌رسد مهاجرت تعدادی از بازیگران برای برخی از رسانه‌ها شرایطی را فراهم کرده که بتواند با انتشار چنین اخباری هر از چند گاهی به شایعات دامن بزنند.

این بار این شایعه برای فرناز رهنما از بازیگران سینما و تلویزیون اتفاق افتاده که این بازیگر با تکذیب خبر، آتش این شایعات را خاموش کرد.



شرط و شروط جدید برای معافیت مشمولان غایب

مجلس به دولت اجازه داد تا کلیه مشمولان خدمت وظیفه عمومی را که بیش از هشت سال غیبت دارند با پرداخت جریمه مدت زمان غیبت، به صورت یکجا و یا تقسیط تا پایان سال ۱۳۹۵ معاف کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، وکلای ملت در ادامه بررسی لایحه بودجه 95 ، با 121 رای موافق ، 23 رای مخالف و 5 رای ممتنع بخش درامدی تبصره 11 این لایحه را بررسی  و تصویب کردند.


براین اساس میزان جریمه مشمولان غایب برای صدور کارت معافیت نظام وظیفه به شرح زیر است:
1- زیر دیپلم: 100 میلیون ریال
2- دیپلم: 150 میلیون ریال
3- فوق دیپلم 200 میلیون ریال
4- لیسانس 250 میلیون ریال
6- فوق لیسانس 300 میلیون ریال
7- دکتری پزشکی 350 میلیون ریال
8- دکتری غیر پزشکی 400  میلیون ریال
9- پزشکان متخصص و بالاتر 500  میلیون ریال
 

همچنین با تصویب مجلس به ازای هر سال غیبت مازاد بر هشت سال، 10 درصد به مبالغ جریمه پایه اضافه و مدت غیبت بیش از 6 ماه، یکسال محسوب می شود.
 

برای مشمولان متاهل، 5 درصد و برای مشمولان دارای فرزند نیز به ازای هر فرزند ، 5 درصد از مجموع مبلغ جریمه کسر می شود.
 

براساس مصوبه امروز مجلس بازپرداخت جریمه مدت زمان غیبت تا پایان سال 95 خواهد بود.
 

همچنین نمایندگان مجلس با تصویب تبصره 10 لایحه بودجه، شرکتهایی بیمه ای را مکلف کردند مبلغ 2 هزار و پانصد میلیارد ریال از اصل حق بیمه شخص ثالث دریافتی را طی جدولی که براساس فروش بیمه هر یک از شرکتها تعیین و به تصویب شورای عالی بیمه می رسد به صورت هفتگی به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل کشور واریز کنند.



رهبر انقلاب به دولتمردان چقدر عیدی دادند؟

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با یادآوری دیدار نوروزی مسئولان با مقام معظم رهبری، ماجرای درخواست عیدی مسئولان کشور از معظم له و پاسخ ایشان را روایت کرد.

خبرگزاری میزان: رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با یادآوری دیدار نوروزی مسئولان با مقام معظم رهبری، ماجرای درخواست عیدی مسئولان کشور از معظم له و پاسخ ایشان را روایت کرد.

پرویز فتاح با یادآوری دیدار نوروزی مسئولان با مقام معظم رهبری، گفت: در دیدار نوروزی با مقام معظم رهبری، مسئولان و از جمله خانم‌ها از معظم له درخواست عیدی کردند که ایشان فرمودند به هر کدام از مهمانان هزار تومان عیدی داده شود.

وی ادامه داد: مهمانان در واکنش به عیدی مقام معظم رهبری با خنده گفتند که آقا فقط هزار تومان؟! که رهبری با لبخندی فرمودند: مبلغ هزار تومان خوب است زیرا زمانی 10 تومان عیدی به مهمانان می دادم.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار