استاندار گیلان در جلسه شورای اداری مطرح کرد:
استاندار گیلان با بیان اینکه قطار توسعه در استان شتاب مناسبی گرفته است، اظهار داشت: ۱۴ پروژه بزرگ سرمایه‌گذاری با ۸۰۰ هزار میلیارد ریال در این استان اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۳۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳ 11 February 2024

به گزارش تابناک گیلان، اسدالله عباسی در جلسه شواری اداری گیلان با گرامیداشت فرارسیدن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و یاد و خاطره شهدا و امام شهیدان، اظهار کرد: در دهه فجر نیز ۱۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه اقتصادی و عمرانی افتتاح و در حال بهره برداری قرار گرفت؛ همچنین قرار است که ۸۰ هزار میلیارد پروژه نیز با حضور رئیس محترم جمهور تا قبل از سال و به احتمال زیاد در نیمه نخست اسفند به بهره برداری برسد.

وی افزود: خوشبختانه قطار توسعه در گیلان شتاب مناسبی گرفته و در دولت کنونی بسیاری از واحدهای صنعتی راکد در گیلان احیا شده و همچنین ۶۹۶ واحد صنعتی و کشاورزی در دست اقدام است تا به بهره برداری برسند.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: در بخش اشتغال نیز ۹۴ درصد به وعده‌ها در استان گیلان عمل شده و با وجود اینکه میانگین نرخ بیکاری در کشور ۷.۶ است، این میزان در گیلان ۶.۲ می‌باشد؛ نرخ بیکاری در این استان کاهش مناسبی یافته است.

استاندار گیلان اضافه کرد: البته در بخش کشاورزی به خصوص در بحث چای و برنج مشکلاتی داشتیم؛ در بخش چای به دلیل آمار غلط سرانه مصرف و از سوی دیگر با توجه به افزایش تولید، مشکلاتی ایجاد شد که با همت دولت مردمی و انقلابی این مشکل برطرف می‌شود و مطالبات چایکاران نیز بزودی پرداخت خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین در بخش خرید توافقی برنج از کشاورزان نیز ۶۵ هزارمیلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شده که این امر نیز در حال اجرا است تا برنج مازاد کشاورزان به طور توافقی از آنان خریداری شود.

وی به بخش مسکن نیز اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت زمین در گیلان، باید از سوی فرمانداری ها، زمینهای مناسب شناسایی شود تا احداث مسکن بیش از پیش رونق گیرد و در این بخش نیز بتوانیم به تعهدات خود همانند بخش اشتغال عمل کنیم.

عباسی افزود: البته خدمات دولت سیزدهم بسیار چشمگیر است و این در حالی است که در شرایطی دولت را دراختیار گرفتیم که خزانه خالی و بدهی زیادی نیز بر دوش این دولت گذاشته شده بود؛ اما هم اینک شاهدیم که برخی از مسئولان گذشته در خصوص عملکرد دولت اظهار نظر کرده و مدعی هستند.

استاندار گیلان به انتخابات پیش رو نیز اشاره و با تاکید به بی‌طرفی مدیران اظهار کرد: مدیران، فرمانداران و بخشداران به هیچ وجه حق حمایت مصداقی از نامزدهای انتخابات را ندارند و در تایید و یا علیه هر یک از داوطلبان نباید موضع گیری کنند تا مردم آزادانه انتخاب خود را داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار