برای پرونده کلاهبرداری ۹۰۷ میلیارد ریالی با هزار و ۱۴۴ شاکی در اصفهان کیفر خواست صادر شد.
کد خبر: ۱۱۳۹۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴ 20 November 2023

رئیس کل دادگستری استان گفت: با تشکیل پرونده‌ای با عنوان مجرمانه اخلال عمده در نظام اقتصادی از طریق تشکیل شرکت هرمی در دادسرای اصفهان، با توجه به تعداد زیاد شاکیان و مبلغ بالای کلاهبرداری، بازپرس شعبه ۱۱ دادسرای عمومی و انقلاب اصفهان این پرونده را ویژه و خارج از نوبت رسیدگی کرد.
حجت الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری، تعداد متهمان این پرونده را ۱۲ شخص حقیقی و یک شخص حقوقی اعلام کرد و افزود: این اشخاص که همگی متهم به مشارکت عمده و کلان اخلال در نظام اقتصادی هستند در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ با تأسیس شرکت هرمی، با استفاده از رمز ارز‌های جعلی خودساخته و بدون پشتوانه (فیک و تقلبی و شت کوین) اقدام به کلاهبرداری می‌کردند.
رئیس دستگاه قضایی استان با بیان اینکه این پرونده هزار و ۱۴۴ شاکی با مبلغ کلاهبرداری بیش از ۹۰۷ میلیارد ریال دارد، افزود: بررسی‌ها حاکی از این است که مالباختگان با خرید جایگاه به زنجیره این تشکیلات وارد و اقدام به واریز وجه به حساب‌های بانکی بابت اموراتی از قبیل ارائه خدمات بیمه‌ای، ایجاد سوابق بازنشستگی و فروش پکیج محصولات بهداشتی و... می‌کردند.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از سودجویان و کلاهبرداران با شگرد‌های جدید همواره در کمین هستند تا افرادی را که به طمع سود زیاد حاضر به سرمایه‌گذاری هستند به دام بیندازند، به مردم توصیه کرد: در صورت مواجه شدن با چنین تبلیغاتی از مراجع قضایی استعلام بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار