خدمات‌رسانی به گردشگران در کویر مرنجاب ساماندهی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۱۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱ 28 January 2024

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آران و بیدگل با اشاره به انتشار خبری مبنی بر نارضایتی گردشگران از ورود به کویر مرنجاب و افزایش مبلغ ورودی به این کویر در روز‌های گذشته گفت: کویر مرنجاب یکی از مناطق نمونه بین‌المللی گردشگری است که جاذبه‌های متعدد طبیعی و تاریخی دارد و از جذابیت بالایی برای گردشگران داخلی و خارجی برخوردار است.


محمدجواد عبدلی افزود: با توجه به فاصله ۴۵ کیلومتری این منطقه کویری به شهرستان آران و بیدگل و مسیر شنی که برای ورود به منطقه وجود دارد و همچنین نبود امکانات و زیرساخت‌های لازم برای حضور گردشگران در منطقه، از سال ۱۳۹۲ تلاش برای ساماندهی و ایجاد زیرساخت‌های لازم در منطقه آغاز شد.


وی گفت: به دلیل وسعت منطقه و سرعت پایین انجام عملیات ساماندهی کویر مرنجاب در کنار حضور گسترده گردشگران در این منطقه و همچنین هزینه‌هایی همچون تسطیح جاده، نصب تابلو‌های راهنما، ایجاد سرویس بهداشتی و نگهداری و نظافت و جمع‌آوری زباله‌ها، در ورودی جاده کویر مرنجاب عوارض ورود دریافت می‌شد که این مبلغ از ابتدای آذرماه سال جاری افزایش پیدا کرد.


عبدلی افزود: انجام این عمل و دریافت این مبالغ در حیطه اختیارات و شرح وظایف اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان و استان نبوده و توسط این اداره‌کل انجام‌نشده است.


وی تصریح کرد: تلاش‌ها برای ساماندهی خدمات‌رسانی به گردشگران در کویر مرنجاب توسط این اداره و با همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی شهرستان در حال انجام است که از نیمه دوم سال جاری این پیشرفت‌ها سرعت گرفته و همچنان در حال اجرا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار