مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: در چهاردهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان، ۱۶ فیلم در بخش «سودای سیمرغ» و ۱۲ فیلم در بخش «نگاه نو» اکران خواهد شد
کد خبر: ۱۱۵۲۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹ 03 February 2024

دبیر چهاردهمین جشنواره فیلم فجر استان اصفهان گفت: رویداد استعدادیابی بازیگری، امسال در حاشیه برگزاری این جشنواره در گذرِ چهارباغِ اصفهان برگزار می‌شود.

رضا دهقانی افزود: این رویداد همزمان با اکران فیلم‌های جشنواره در سینماهای ساحل، فلسطین و سپاهان در گذر تاریخی چهارباغ با هدف شناسایی و ساماندهی استعدادهای برتر بازیگری اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: کُمیته پیشکسوتان نیز از دیگر رویدادهای پیش بینی شده در جشنواره است که شناسایی سینماگران پیشکسوت استان و دعوت از آنها برای تماشای فیلم‌های جشنواره در سالن‌های سینما را بر عهده دارد.

دهقان گفت: امسال در بخش جنبی جشنواره نیز هفت کارگاه آموزشی با حضور استادان برجسته سینما برگزار می‌شود.

وی افزود: امسال در بخش «سودای سیمرغ» ۱۶ فیلم در سینماهای اصفهان اکران خواهد شد که از این تعداد چهار فیلم بلند داستانی و مُستند و بقیه فیلم‌های کوتاه و نیمه‌بلند است.

دهقان با بیان‌اینکه شمار فیلم‌ها در جشنواره امسال ۲ برابر شده است، ادامه داد: همچنین به ظرفیت سالن سینما فلسطین که به هنرمندان و اهالی رسانه‌ اختصاص یافته، امسال یکصد صندلی اضافه شده است.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های امسال در جشنواره فیلم فجر؛ تجلیل از ۲۵ سینماگرِ فعال و سه پیشکسوت سینما در آیین اختتامیه است.

دهقان گفت: هزینه برگزاری جشنواره با حمایت برخی سازمان‌های نیمه دولتی اصفهان و همچنین از فروش بلیت سینماها تامین می‌شود.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان نیز گفت: جشنواره فیلم فجر رویداد فرهنگی بی‌وقفه و مستمری است که هر سال پُربارتر و خلاقانه‌تر برگزار می‌شود.

سیدمهدی سیدین نیا افزود: بر اساس هماهنگی انجام شده مهمان ویژه اختتامیه جشنواره فیلم فجر اصفهان، محمد خزایی رییس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه به تعداد فیلم هایی که امسال در اصفهان به نمایش درمی‌آید افزوده شود ظرفیت سالن‌ها و زمان اکران فیلم‌ها به تناسب آنها به روزرسانی می‌شود.

مسوول کمیته جنبی جشنواره فیلم فجر اصفهان نیز در این نشست گفت: امسال هر روز جشنواره به نام هفت شهید انقلاب اسلامی اصفهان با عنوان شهید محمود روزبه‌نیا، شهیده زهرا زندی‌زاده، شهید حسین معصومی، شهید اصغر نوری، شهید محمدحسین قیصریان، شهید مهرداد صبوریان و شهید رسول باطنی نامگذاری شده است.

حجت الاسلام میثم ریاحی افزود: مراسم افتتاحیه چهاردهمین جشنواره فیلم فجر استان نیز در رویکردی متفاوت، صبح روز دوشنبه شانزدهم بهمن‌ در گلستان شهدای اصفهان با ادای احترام و گلباران مقام شهدا برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار