رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان از توقف عملیات ساخت و ساز در عرصه بقعه تاریخی ابولولو خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۷۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷ 09 November 2023

احمد دانائی‌نیا گفت: این بنا در حریم بقعه تاریخی ابولولو قرار دارد و بر اساس پروانه صادره از سوی شهرداری بنا بود در چهار طبقه اجرا شود که در مرحله گودبرداری از ادامه فعالیت اجرایی آن جلوگیری شد.
وی ادامه داد: ساخت و ساز در محدوده ابنیه و بافت های فرهنگی - تاریخی طبق ابلاغ محدوده تاریخی ۱۶۸ شهر کشور و تعیین رویکرد های کلی حفاظت و احیاء محدوده های تاریخی ـ فرهنگی از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری مصوب سال ١٣٩۴ صرفاً از طریق تأیید میراث فرهنگی مجاز است و هرگونه اقدام از جمله صدور مجوز ساخت به لحاظ قانونی ممنوع است و جرم تلقی می شود.
دانائی‌نیا اضافه کرد: شهرداری در سال ١۴٠٠، بدون استعلام از اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان مجوز ساخت این ملک را صادر کرده که پس از مطلع شدن یگان حفاظت این اداره و پیگیرهای حقوقی و با دستور قضایی از ادامه ساخت و ساز آن جلوگیری به عمل آمد.
رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان بیان کرد: بقعه تاریخی ابولولو یکی از فاخرترین ابنیه تاریخی کاشان است که به شماره ۱۰۹۱‌ در سال ۱۳۵۴ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و بنابراین طبق قانون، هرگونه ساخت و ساز در عرصه و حریم آن باید با اخذ استعلام و کسب مجوز از میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انجام شود.
وی تمکین به قانون را وظیفه هر شهروند و نهاد اجرایی دانست و افزود: شهرداری باید مصداق بارز پایبندی به قانون باشد و صیانت از بافت تاریخی کاشان را وظیفه اصلی خود بداند و با هدایت صحیح مردم راه های قانونی ساخت و ساز را پیش روی مردم قرار دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار