کد خبر: ۱۱۳۰۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۲ 09 October 2023

جشن خرمن در پره سر؛ شهرستان رضوانشهر برگزار شدجشن خرمن در پره سر؛ شهرستان رضوانشهر برگزار شدجشن خرمن در پره سر؛ شهرستان رضوانشهر برگزار شدجشن خرمن در پره سر؛ شهرستان رضوانشهر برگزار شدجشن خرمن در پره سر؛ شهرستان رضوانشهر برگزار شدجشن خرمن در پره سر؛ شهرستان رضوانشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان از رضوانشهر، "جشن خرمن آیین شکرانه برنج" در بازار برنج فروشان بخش پره سر؛ شهرستان رضوانشهر با حضور مهندس سید نادر صفوی میرمحله، فرمانده انتظامی، بخشدار، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر پره سر و دیگر مسئولین و استقبال پرشور مردم منطقه برگزار شد.

فرماندار رضوانشهر با تبریک هفته وحدت با تشکر از شهردار و شورای اسلامی شهر پره سر جهت برگزاری این آیین جشن خرمن ؛ هدف از برگزاري این جشن خرمن را معرفي اين جشنواره به مردم و نيز احياي سنت و آيين شكرگزاري عنوان كرد.

وی با اشاره به سیاست های دولت سیزدهم گفت: با تمام وجود به صورت شبانه روزی تلاش کردیم تا بتوانیم خدمات دولت مردمی را در سریع ترین زمان در اختیار مردم قرار دهیم.

صفوی افزود: با حمایت های استاندار محترم گیلان و کمک نماینده حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی طی یکسال و نیم اخیر اقدامات خوبی برای شهرستان در حوزه زیرساختی انجام شده است.

*جشن خرمن یک جشن نمادین از قدر شناسی، همکاری مردم و دوستی در جهت حفظ و احیای سنت های دیرین و نیز فرهنگ بومی گیلان است. در این جشن آئینی، مراسم برداشت برنج و خرمن کوبی آن به صورت نمادین و همراه با ابزار و ادوات سنتی کشاورزی نمایش داده می شود؛ این جشن برای اولین بار به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر پره سر انجام شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار