نشست هم‌اندیشی خانه خلاق و نوآوری اشراق و شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان به منظور هم‌افزایی در حوزه ایجاد و توسعه بازی و ظرفیت‌های تفریحی و گردشگری مبتنی بر ابعاد ملی و دینی برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۲۶۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۱ 17 September 2023

نشست هم‌اندیشی خانه خلاق و نوآوری اشراق و شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان با حضور صاحبنظران عرصه بازی و تفریح در محل این شرکت برگزار شد. حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قطبی، مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری اشراق اظهارداشت: اکنون با تفاهم‌هایی که صورت پذیرفته، مجموعه اشراق کارگزار فناوری‌های 2 مجموعه شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان و پردیس فناوری است.

وی افزود: یکی دیگر از بخش‌های مدل‌های حوزه تفریح و گردشگری، خلق ارزش نو است که به عنوان مدلی کاملا نو در سطح کشور محسوب می‌شود. برای کسب نتیجه مطلوب اجرای یک مدل نیازمند زمان کافی هستیم تا بتوانیم بگوییم یک الگوی مبتنی بر فرهنگ خود داریم.

مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری اشراق با بیان آنکه فرایند تجاری‌سازی صنایع خلاق از دیگر اقدامات در حال انجام است، بیان کرد: از نکات حائز اهمیت آن بوده که این اقدامات را صرفا در مرحله طراحی نگه نداشته‌ایم. به طور مجموع 100 گروه ایده‌پرداز در تمامی شعبات مجموعه اشراق که در شهرهای اصفهان، قم، مشهد و شیراز مستقر هستند در حال فعالیت‌اند که 10 گروه از این تعداد به شرکت‌های دانش‌بنیان تعلق دارند.

وی ادامه داد: در بخش اجرایی، بحث تبدیل ایده به شرکت و تجاری‌سازی ایده‌ها در حال انجام است و به واسطه این دست اقدامات بوده که مجموعه اشراق را بزرگ‌ترین و جامع‌ترین مرکز رشد حوزوی در سطح کشور شناخته می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین قطبی با اشاره به مجموعه اشراق خاطرنشان کرد: در این مجموعه 27 رشته صنایع خلاق وجود دارد که علاوه بر داشتن 3 نماینده خانه خلاق، تنها کارگزار فناوری نرم در کشور و به لحاظ موضوعی نیز گسترده‌ترین کارگزاری را شامل می‌شویم. مدرسه فانوس به عنوان تنها مدرسه فناوری فرهنگی در کشور ذیل نظر مجموعه اشراق فعالیت می‌کند که تمام دوره‌های آن تحت فضای وب و به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی با بیان آنکه تاکنون بیش از 7 هزار محتوای تخصصی در این مدرسه فرهنگی و مجازی به انتشار رسیده، اظهارداشت: این مدرسه به لحاظ جامعیت بی‌بدیل است. در حوزه فناوری نرم مسیر قابل توجهی برای طی کردن داریم اما اتفاق‌هایی که در 2 سال اخیر در این حوزه انجام شده نیز در مقایسه با خود در جایگاه مطلوبی قرار دارد.

سعید ساکت، مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان با اشاره به ایده‌های نو در حوزه تفریح و سرگرمی اظهارداشت: ظرفیت‌های تفریحی شهر می‌تواند محل پایلوتی برای برخی نمونه‌های تفریح و سرگرمی که اهداف مبنایی و تخصصی در پس آن نهفته است باشد و پس از انجام آزمایش‌های مختلف به محلی برای تکثیر فرهنگ و اهداف مدنظر در ظرفیت‌های تفریحی و گردشگری تبدیل شود.

وی با بیان آنکه ظرفیت‌ها و اماکن تحت مدیریت شرکت توسعه سیاحتی سپاهان می‌تواند محلی برای حضور فعالان حوزه تفریح و سرگرمی باشد، ادامه داد: اگر ظرفیت‌های شهرداری در کنار ایده‌های این عرصه قرار گیرد، شرکت توسعه سیاحتی سپاهان می‌تواند به عنوان متولی اجرا کننده ظرفیت‌های تفریحی و سرگرمی مبتنی بر فرهنگ و هویت بومی آنها را پیگیری نماید.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان بیان کرد: برای توسعه مجموعه شهر رویاها اقدامات ویژه‌ای انجام شده که بازمهندسی بازی‌های این مجموعه از جمله اقدامات مهمی بوده که در حال انجام است. درخصوص توسعه فاز دوم این مجموعه به دنبال ارتقای سطح ارتباط و دعوت‌کنندگی هستیم که به همین منظور از حضور مجموعه‌های خلاق و ایده‌پرداز عرصه بازی و تفریح استقبال می‌کنیم.

وی با بیان آنکه به منظور اصلاح وضع موجود مجموعه شهر رویاها به 2 کارگروه بهبود بهره‌وری و توسعه این مجموعه نیازمند است، گفت: می‌توان امکان فراخوان عمومی به منظور حضور صنایع و شرکت‌های دانش بنیان برای ایجاد امکانات بدیع تفریحی در سطح کلانشهر اصفهان را منتشر نمود و از ظرفیت‌های موجود شهری، استانی و حتی کشوری برای ارتقای سطح کیفی زندگی مردم با اثرگذاری در پهنه‌های تفریحی بهره‌مند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار