رئیس سازمان نظام پزشکی شهرستان اصفهان گفت: استان اصفهان با ۵ میلیون نفر جمعیت هفت نفر متخصص جراحی نوزادان دارد و در آینده‌ای نزدیک اصفهان از وجود این متخصصان خالی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۳۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱ 27 August 2023

پرویز کاشفی پیش از ظهر یکشنبه در یکصدمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به آینده بخش درمان و خالی شدن بسیاری از رشته‌های پزشکی دانشگاه‌ها از دانشجو اظهار داشت: بسیاری از رشته‌ها دیگر داوطلب ندارد و در استان اصفهان با ۵ میلیون نفر جمعیت شش یا هفت نفر متخصص جراحی نوزادان داریم و باید بگوییم در آینده‌ای نزدیک اصفهان از وجود این متخصصان خالی می‌شود.

وی جذب سرمایه‌گذار برای کمک به سلامت و درمان را از سوی مدیریت شهری یکی از زمینه‌های تأثیرگذار دانست و افزود: در توسعه بخش بیمارستانی در رتبه پایین قرار داریم و در این راستا مدیریت واحد شهری می‌تواند حل کننده بسیاری از مشکلات باشد.

رئیس سازمان نظام پزشکی شهرستان اصفهان خاطر نشان کرد: در واقع شورای اسلامی شهر اصفهان توسعه بخش درمان را هم به صورت دولتی و هم خصوصی در تصمیمات خود قرار دهد و این بخشی از کمک مدیریت شهری به این حوزه خواهد بود.

همچنین رئیس دانشگاه امام حسین (ع) با تاکید بر توجه به فرزندآوری و زوج‌های نابارور گفت: ۱۰۵۰ بیمارستان در کشور داریم که ۸ مورد آن تخصصی حوزه کودکان است و این نشان می‌دهد که بچه‌ها در سیاست‌گذاری‌ها مورد توجه نیستند.

وی با بیان اینکه شهر اصفهان نیازمند مرکز جامع سلامت مادر و کودک است، افزود: مادران پرخطر باید در محیطی امن مورد مراقبت قرار گیرند تا زایمان بدون خطری داشته باشند.

مهرداد معمارزاده با اشاره به سرطان کودکان گفت: بالاترین نرخ سرطان کودکان مربوط به اصفهان است. در بیمارستان سیدالشهدا (ع) ۳۸ تخت برای این بخش داریم اما اصفهان نیازمند مرکز تشخیص و درمان سرطان کودکان است که به توسعه توریسم سلامت نیز کمک می‌کند.
وی با بیان اینکه اصفهان ۸ هزار کارآفرین دارد گفت: این قشر در حوزه مشارکت‌های اجتماعی باید به سمت حوزه پزشکی سوق داده شوند. باید جلوی مهاجرت سرمایه را گرفت تا سرمایه‌گذاران به سمت توسعه بخش سلامت هدایت شوند.

محمود اعتباری معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه تعادل مالی دانشگاه منفی است، اظهار کرد: وضعیت اقتصادی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مطلوب نیست و در تأمین دارو و تجهیزات دچار مشکل هستیم.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی نیازمند کمک مدیریت شهری در این زمینه است تا برخی کمبودها جبران شود. البته بعضی کمبودها به گونه‌ای بوده که به صورت روزانه و هفتگی مشکل مردم را حل کرده‌ایم اما این ابزارها در کوتاه مدت قابل استفاده کرد.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه امروز با قاچاق برخی فرآورده‌ها روبرو هستیم که فیک و تقلبی هستند، گفت: بخش خصوصی نیازمند تزریق نقدینگی است و باید کمک شود تا این بحران را پشت سر بگذارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار