اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره باد و گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در مناطقی از استان دوباره هشدار سطح زرد صادر کرد.
کد خبر: ۱۱۱۰۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶ 14 June 2023

اداره کل هواشناسی استان اصفهان در خصوص باد و گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در مناطقی از استان هشدار سطح زرد صادر کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز اصفهان؛ بنا بر اطلاعیه اداره کل هواشناسی وزش باد به نسبت شدید، تندباد لحظه‌ای و خیزش گردوخاک تا روز شنبه ۲۷ خرداد در سطح استان ادامه دارد.
در این اطلاعیه آمده است که باد و گردوخاک مناطق شمال و شرق و مناطق جنوب و مرکزی استان را در بر می‌گیرد.
این پدیده روز پنجشنبه در شهرهای  اصفهان، اردستان، خوانسار، مبارکه، نایین، زواره، مهاباد، انارک، زرین شهر، کبوتر آباد و دولت آباد پیش‌بینی شده و روز جمعه بیشتر نقاط استان را فرا می‌گیرد.
همچنین در روز شنبه پدیده باد و گردوخاک در میمه، مهاباد، خوانسار، نجف آباد، دهق، نایین، زواره، مهاباد و اردستان ادامه خواهد یافت.
اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به کاهش دید افقی و کیفیت هوا، آسیب به سازه‌های موقت، احتمال شکستن درختان فرسوده و کهن‌سال و نهال‌ها دراین مدت هشدار داده و توصیه کرده است که شهروندان به ویژه گروه‌های حساس جامعه (سالمندان، افراد دارای بیماری‌های قلبی و ریوی، زنان باردار و کودکان) از حضور در فضای باز اجتناب کنند.
در این اطلاعیه همچنین بر لزوم مستحکم کردن سازه‌های موقت، استفاده از بادگیر در باغات، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گردوخاک و خودداری از پارک کردن خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره تاکید شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار