بیشترین علت تامه در تصادفات، عدم توانائی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه رئیس پلیس راهور استان بیشترین علت تامه در تصادفات روز دوم فروردین را عدم توانائی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه عنوان کرد
کد خبر: ۱۰۳۵۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۷ 23 March 2022

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 03/01/1401 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------
کشف 40 هزار نخ انواع کالاي دخاني و هزار پاکت تنباکو قاچاق در مازندران
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از کشف 40 هزار نخ انواع کالا ي دخاني و هزار پاکت تنباکو قاچاق به ارزش دو میلیارد و 500 میلیون ريال خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ محمد محمدپور در تشريح جزئيات اين خبر بيان داشت: در راستاي مبارزه با پدیده شوم قاچاق و احتکار کالا، ماموران پلیس امنیت اقتصادی با اقدامات همه جانبه از وجود انبار کالاي قاچاق در سطح شهرستان بابل مطلع شده و بررسي موضوع را در دستور كار قرار دادند.
وي افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی پس از شناسايي با هماهنگي قضائي به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از این انبار، 40 هزار نخ انواع کالاي دخاني و هزار پاکت تنباکو  قاچاق را کشف کردند.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران در ادامه با اشاره به اينکه ارزش کالاهاي کشف شده برابر اعلام نظر کارشناسان دو میلیارد و500 میلیون ريال برآورد شده است، تصريح کرد: در اين راستا يک متهم دستگير و پرونده به مرجع قضائي ارسال شد.
سرهنگ محمدپور در پايان با تاکيد بر اينکه پليس به هيچ وجه اجازه نخواهد داد تا امنيت و آرامش شهروندان مختل شود، افزود: شهروندان عزيز بايد براي کمک به اقتصاد کشور و برخورد ويژه با سودجويان که فقط منفعت خود را مدنظر دارند، در صورت اطلاع از اينگونه موارد بلافاصله مراتب را از طريق پل ارتباطي 110 به پليس اطلاع دهند.
-----------------
کشف 10 کیلوگرم موادمخدر در محمودآباد
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از کشف 10 کیلو گرم تریاک و دستگیری متهم خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ محمود حسین زاده در تشريح جزئيات اين خبر گفت: در پي كسب خبر مبني بر اینکه فردی قصد انتقال موادمخدر از محور ورودی شهرستان را دارد، موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران پليس پاوا و مبارزه با موادمخدر شهرستان قرار گرفت.
وي افزود: ماموران پليس پاوا و پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان محمودآباد با انجام کارهای فنی و تخصصی خودروی حامل مواد مخدر که به مقصد یکی از شهرستانهای همجوار در حرکت بوده را شناسائی که با تعقیب و مراقبت خودرو حامل موادمخدر توقیف و با هماهنگي قضائي از آن بازرسی بعمل آوردند.
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد اظهار داشت: در بازرسي صورت گرفته از خودرو مقدار10کیلوگرم تریاک ،کشف و متهم نیز دستگير شد.
سرهنگ حسین زاده در پايان به معرفي فرد دستگير شده به مرجع قضائي خبر داد و گفت: بلای خانمانسوز اعتیاد تهدیدی جدی برای سلامت فردی و اجتماعي بوده و ریشه بسیاری از جرايم و بزهکاری‌ها در جامعه است.
---------------------
کشف 14 کیلوگرم مواد مخدر در بابل
فرمانده انتظامی بابل از کشف 14 کيلو گرم انواع موادمخدر و دستگیری عامل افیونی در آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدزمان شالیکار در تشریح این خبر گفت: در پی دریافت اخباری مبنی بر فعالیت تعدادی از توزیع کنندگان مواد مخدر، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان بابل قرار گرفت.
وی افزود: کارکنان پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان پس از کار اطلاعاتی و تعقیب و مراقبت، موفق به شناسائی مخفیگاه توزیع کننده مواد مخدر در این شهرستان شدند.
فرمانده انتظامی بابل تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات پليسی و هماهنگی قضائی در بازرسی از منزل این سوداگر مرگ، 9 کیلو و 500 گرم حشیش و 4 کیلو و 500 گرم تریاک را کشف کردند.
سرهنگ شالیکار از دستگیری یک سوادگر مرگ و معرفی آن به مرجع قضائی، خاطرنشان کرد: امنیت و سلامت شهروندان از اولویت های ماموریت های پلیسی و دستگاه قضائی بوده و پلیس به عده ای سودجو اجازه نخواهد داد تا امنیت و سلامت شهروندان این شهرستان خدشه دار شود.
--------------------------
 کشف بیش از 12 کیلو حشیش در قائم شهر
جانشین انتظامي شهرستان قائم شهر از كشف بیش از 12 کیلو گرم ماده روانگردان حشیش در آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ حمیدضا کتال با اشاره به اینکه موادمخدر و بلاي خانمانسوز اعتياد، تهديدي جدي براي سلامت فردي و اجتماعي است و اظهار داشت: پیشگیری اجتماعی یکی از راه‌های اساسی مبارزه با اعتیاد است.
جانشین انتظامي شهرستان قائم شهر در ادامه به دريافت خبري مبني بر فعاليت یک قاچاقچي در زمينه تهيه و توزيع موادمخدر در سطح استان و شهرستان و بررسي موضوع توسط پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان اشاره كرد و گفت: ماموران این پليس پس از تحقيقات و بررسی های نامحسوس از صحت موضوع اطمينان حاصل كردند.
وی افزود : ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان در یک عملیات ضربتی، ضمن دستگیری فرد قاچاقچی در بازرسی از منزل و مخفیگاه وی 12 کیلو 500 گرم حشیش و 100 گرم تریاک کشف کردند.
جانشین انتظامي شهرستان قائم شهر در ادامه اظهار داشت: در همین راستا دو نفر از همدستان وی دستگیر و یک دستگاه خودرو نیز توقیف شد.
سرهنگ کتال در پایان تصريح كرد: متهمان دستگير شده به همراه پرونده برای سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي و سپس روانه زندان شدند.
-----------------------
بیشترین علت تامه در تصادفات، عدم توانائی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه
رئیس پلیس راهور استان بیشترین علت تامه در تصادفات روز دوم فروردین را عدم توانائی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه عنوان کرد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ نصرالله بیگلری در بیان این خبر گفت: با توجه به وجود لغزندگی معابر به دلیل بارندگی مستمر در کل استان، ضمن اینکه از سرعت مطمئنه یعنی بر حسب شرایط سرعتی کمتر از سرعت مقرره حرکت می کنند، حتما فاصله طولی را با وسیله نقلیه جلویی رعایت کنند تا انشالله حادثه ناگواری برای هیچ کس پیش نیاید.
وی افزود: بیشترین سهم تصادف در 24 ساعت گذشته را خودرو های سواری با 71 درصد به خود اختصاص دادند.
رئیس پلیس راهور استان مازندران با اشاره به اینکه بیشترین علت تامه در تصادفات روز گذشته، عدم توانائی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه بوده است، تصریح کرد: ساعت فراوانی تصادفات در 24 ساعت گذشته از ساعت 8 شب الی 12 شب بوده که سهم 64 درصدی را به خود اختصاص داده است.
سرهنگ "بیگلری" با اشاره به اینکه وضعیت آب و هوا در تمام شهر های تابعه بارش مستمر باران رو داریم و سطح معابر لغزنده می باشد، اظهار داشت: پیش بینی می شود با توجه به استمرار بارندگی تا چند روز آینده و بارش برف در ارتفاعات مردم عزیز از رفتن به معابر با ارتفاع بالا از سطح دریا خودداری کنند و در صورت عزیمت به نقاط با ارتفاع بالا استفاده  از زنجیر چرخ الزامی می باشد.
** آیین نامه راهنمایی و رانندگی:
ماده 151 آیین نامه راهنمایی و رانندگی اشعار می دارد چراغ های چشمک زن و رنگارنگ در وسایل نقلیه ممنوع است، ،مگردر مواردی که به موجب این آیین نامه مجاز باشد.
------------------------
دستبند پلیس بر دستان سارق دوچرخه در ساري
فرمانده انتظامي شهرستان ساري از شناسايي و دستگيري سارق حرفه ای دوچرخه با 5 فقره سرقت خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ عبدالله حسن زاده بیان داشت: ماموران انتظامی شهرستان ساری در پی دریافت خبر وقوع چندین فقره سرقت دوچرخه، بررسی موضوع را با انجام اقدامات پلیسی در دستور کار خود قرار دادند.
وي تصريح کرد: ماموران انتظامی پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات غیر محسوس، مخفیگاه سارق را شناسایی کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان ساری با اشاره به دستگیری متهم، افزود: متهم در تحقیقات و بازجویی های صورت گرفته به سرقت 5 دستگاه دوچرخه از پارکینگ منازل و مجتمع های مسکونی اعتراف کرد.
سرهنگ حسن زاده با اشاره به معرفی متهم به مرجع قضائی و هشدار به شهروندان و صاحبان منازل مسکونی از آنها خواست: علاوه بر استفاده از دوربین های مداربسته و قفل های مطمئن، هنگام خروج از منزل از بسته بودن در خروجی و مجتمع های مسکونی اطمینان حاصل کنند
----------------------
سارق اماکن خصوصی در بابل دستگیر شد
فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگيري سارق حرفه ای منزل و اماکن خصوصی با 7 فقره سرقت خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ محمدزمان شالیکار در تشریح این خبرگفت: پس از وقوع چندین فقره سرقت از منازل و اماکن خصوصی در سطح این شهرستان بررسي موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
وي تصريح کرد: در اجرای این ماموریت، ماموران کلانتری 14 امیرکلا این فرماندهی با تلاش شبانه روزي و به کار گيري گشت هاي نامحسوس سارق را شناسايي و در عملیاتی ضربتی دستگير کردند.
سرهنگ شالیکار در ادامه افزود: متهم در بازجويي هاي به عمل آمده به 7 فقره سرقت در محدوده شهر بابل اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل در پايان بر توجه و رعايت شهروندان به هشدارها و توصيه‌هاي پليسی در خصوص پيشگيري از سرقت تاكيد كرد و از آنان خواست: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را بلافاصله از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.
-----------------------------خبرنگارخبرگزاری تابناک استان مازندران سلمان مهدوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار