کد خبر: ۱۱۶۶۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰ 13 May 2024

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 24/02/1403 تقدیم حضور می گردد.

-------------------------------------

کلاهبردار 1900 ميلياردي در جويبار دستگير شد

سردار حسيني، جانشين انتظامي استان مازندران از دستگيري متهم متواري تحت تعقيب نيابتي از تهران به اتهام کلاهبرداري-خريد و فروش اتوميبل به ارزش 1900 ميليارد ريال با تلاش ماموران پليس آگاهي شهرستان جويبار خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سردار "سيد موسي حسيني" در تشريح اين خبر اظهار داشت: در پي اجراي حکم نيابتي فضايي مبني بر دستگيري محکوم متواري 1900 ميليارد ريالي در شهرستان جويبار؛ ماموران پليس آگاهي رسيدگي به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وي با بيان اينکه متهم يکي از کلاهبرداران متواري و تحت تغقيب استان تهران بود، ادامه داد: ماموران اين فرماندهي تحقيقات همه جانبه خود را براي دستگيري متهم تحت تعقيب آغاز کرده و موفق به شناسايي مخفيگاه وي در شهرستان جويبار شدند.

جانشين انتظامي استان مازندران تصريح کرد: ماموران پليس پس از شناسايي مخفيگاه فرد تحت تعقيب و هماهنگي قضائي، وي را در عملياتي ضربتي دستگير کردند.

سردار حسيني با بيان اينکه متهم به اتهام کلاهبرداري خريد و فروش اتوميبل تحت تعقيب پليس تهران قرار داشته است، خاطر نشان کرد: متهم پس از دستگيري تحويل مرجع قضائي شد.

-------------------------------------

کشف موتور سنگين 1000 سي سي قاچاق در بابل 

سرهنگ داداش تبار، فرمانده انتظامي شهرستان بابل از کشف يک دستگاه موتورسيکلت سنگين 1000 سي سي قاچاق در اين شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "علي داداش تبار" درباره اين خبر گفت: در راستاي برخورد با مزاحمان خياباني، برهم زنندگان نظم و امنيت عمومي، طرح برخورد با دارندگان موتور سنگين هاي غيرمجاز در شهرستان بابل به مرحله اجرا درآمد.

وي، افزود: ماموران انتظامي بخش گتاب با اقدامي عملياتي موفق شدند يک دستگاه موتور سنگين قاچاق فاقد مدارک را توقيف و راکب آن را دستگير کنند.

فرمانده انتظامي شهرستان بابل با اشاره به اينکه موتور سيکلت توقيفي فاقد هرگونه مجوز تردد و يا گمرکي بوده است، گفت: موتور توقيفي به همراه راکب آن پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شد.

سرهنگ داداش تبار ارزش موتورسيکلت کشف شده را بالغ بر 28 ميليارد ريال عنوان کرد و ازشهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت اقتصادي غيرمجاز از جمله قاچاق ، موضوع را به مرکز فوريت هاي پليس110 اطلاع دهند.

-------------------------------------

کشف بيش از 3 هزار و 700 عدد قرص و شربت مخدر در بابل 

سرهنگ داداش تبار، فرمانده انتظامي بابل از کشف بيش از 3 هزار و 700 عدد قرص و شربت مخدر و دستگيري سوداگر مرگ که اقدام به نگهداري و توزيع قرص و شربت هاي مخدر کرده بود، خبر داد. 


به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "علي داداش تبار" در خصوص اين خبر، بيان داشت: ماموران پليس مبارزه با موادمخدر در راستاي طرح برخورد با سوداگران مرگ، با همکاري معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشکي بابل، فرد توزيع کننده قرص هاي مخدر را در اين شهرستان شناسايي و دستگير کردند.

 وي افزود: با دستگيري سوداگر مرگ، در بازرسي از مخفيگاه وي  3 هزار و 700 عدد قرص و شربت مخدر کشف شد.

فرمانده انتظامي بابل تصريح کرد: مأموران در اين رابطه يک نفر متهم را دستگير كردند كه متهم دستگير شده با تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شد.

سرهنگ داداش تبار خاطر نشان كرد: شهروندان در صورت اطلاع از هر گونه فعاليت هاي غيرقانوني، مراتب را در اسرع وقت از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

-------------------------------------

دستگيري سارق طلاجات در محمودآباد

سرهنگ حسين زاده، فرمانده انتظامي شهرستان محمودآباد از دستگيري سارق طلاجات منزل خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ"محمود حسين زاده" در بيان جزئيات اين خبر اظهار داشت: در پي وقوع سرقت طلاجات از يک منزل در شهرستان محمودآباد، شناسايي و دستگيري سارق يا سارقان در دستور کار ماموران پليس آگاهي قرار گرفت.

وي در ادامه افزود: ماموران پليس آگاهي با اقدامات فني و تخصصي و بررسي صحنه هاي وقوع جرم، هويت سارق را که خانمي که دوست خانوادگي مالباخته بود را شناسايي و پس از هماهنگي با مرجع قضائي، متهمه را دستگير و به پليس آگاهي دلالت دادند .

فرمانده انتظامي محمودآباد تصريح کرد: متهمه در تحقيقات فني پليس لب به اعتراف گشود و اعلام داشته با مالباخته دوست خانوادگي بوده و به منزل آنها رفت و آمد داشتيم و در اين ميان در ميهماني ها متوجه وجود طلاجات شاکيه و محل اختفاي آنها شده و در يک فرصت مناسب اقدام به سرقت طلاجات نمودم

سرهنگ حسين زاده با بيان اينکه تلاش کارگاهان پليس آگاهي براي شناسايي و دستگيري مالخران ادامه دارد گفت: متهمه با تشکيل پرونده تحويل مرجع قضايي شد. 

فرمانده انتظامي محمودآباد در پايان از شهروندان خواست تا همواره به هشدارهاي پليسي توجه کرده و از اعتماد بي جا به دوستان ، آشنايان و اطرافيان خودداري و از حمل و نگهداري وجه نقد و ديگر اشياء با ارزش و قيمتي همچون طلاجات در ديد افراد خودداري کنند و با نصب دوربين،آژير و زنگ هشدار، ايمني محل سکونت خود را افزايش دهند.

-------------------------------------

دستگيري سارق طلا با تيزهوشي پليس قائم شهر 

سرهنگ خادمي، فرمانده انتظامي شهرستان قائم شهر گفت: با تيزهوشي ماموران پليس، سارق طلاجات منازل به دام افتاد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ مهدي خادمي با اعلام اين خبر اظهار داشت: ماموران انتظامي کلانتري 11 در حين گشت زني به يک دستگاه خودروي پرايد مشکوک و با استفاده از شگرد پليسي، مضنون را که در حين انجام اقدامات اوليه سرقت بود را دستگير کردند .

وي افزود: ماموران در بازرسي از مخفيگاه متهم  مقداري طلا ، وجه نقد و تعدادي ابزار آلات که براي سرقت به کار مي‌رود را کشف کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان قائم شهر تصريح کرد: متهم در تحقيقات به‌عمل آمده به 6 فقره سرقت طلاجات از منزل در سطح شهرستان اعتراف که به همراه پرونده متشکله تحويل مرجع قضايي گرديد.

-------------------------------------

ممنوعيت رانندگي با خودروهايي که برگ معاينه فني معتبر ندارد

سرهنگ بيکلري، رئيس پليس راهنمايي و رانندگي فرماندهي انتظامي استان، گفت: رانندگي با خودروهايي که برگ معاينه فني معتبر ندارد ممنوع مي باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "نصراله بيگلري" در تشريح اين خبر گفت: رانندگي با خودروهايي که برگ معاينه فني معتبر ندارد ممنوع مي باشد و رانندگان بايستي وسيله نقليه ي خود را براي انجام معاينه فني به مراکز فني مجاز تعيين شده حاضر و پس از احراز شرايط لازم،برگ يا برچسب معاينه دريافت کنند.

وي ادامه داد: اين گواهي که مدت اعتبار آن و مشخصات وسيله نقليه در آن درج ميشود، بايد برسطح دروني قسمت بالاي سمت راست شيشه نصب کنند، به نحوي که براي کنترل مأموران راهنمايي ورانندگي قابل رويت باشد.

رئيس پليس راهور استان مازندران با بيان اينکه خودروهاي نو تا چهار سال پس از توليد، نياز به دريافت برچسب يا برگ معاينه فني ندارند، تصريح کرد: در شهرهايي که امکانات معاينه و آزمايش فني وجود ندارد، رانندگان وسايل نقليه براي معاينه فني وسيله نقليه خود و دريافت گواهي معاينه به نزديک ترين محلي که امکانات لازم براي معاينه وجود دارد مراجعه نمايند.

سرهنگ بيگلري افزود: مراکز مجاز معاينه فني براي خودروهايي که سالم و بدون نقص فني تشخيص داده شوند، برگ معاينه فني صادر مي کند و چنانچه ضمن معاينه، وسيله نقليه اي معيوب يا ناقص تشخيص داده شود، راننده يا مالک تنها مي تواند وسيله نقليه را تا تاريخي که در برگ اجازه نامه صادر شده به وي تسليم مي گردد، به تعميرگاه يا توقفگاه منتقل سازد و پس از رفع نقص و عيب براي دريافت معاينه مراجعه نمايد.

 رئيس پليس راهنمايي و رانندگي مازندران اظهار کرد: در مواردي که حرکت وسيله نقليه در راه هاي عمومي طبق نظر کارشناس راهنمايي و رانندگي يا پليس راه به علت معايب و نواقص فني، خطرناک تشخيص داده شود، ضمن اعمال قانون، پلاک آن اخذ و با نصب پلاک تعميري به تعميرگاه اعزام مي شود و پس از رفع عيب و نقص فني لازم است مالک يا نماينده قانوني وي براي پس گرفتن پلاک به راهنمايي و رانندگي محل مراجعه نمايد.

وي در ادامه اعلام کرد: از موارد مهم در اخذ معاينه فني سالم بودن ترمز پايي مي باشد که بايستي سرعت وسيله نقليه را به هر صورتي که بارگيري شده و در هر شيبي که باشد کاهش داده و آن را به طور سريع و مؤثر و باايمني متوقف سازد و ترمز دستي نيز بايد وسيله نقليه را به هر صورتي که بارگيري شده در شيب 16 درصد سربالايي يا سرازيري در حال توقف نگه دارد .

سرهنگ بيکلري ضمن تشکر از شهروندان و رانندگان قانونمدار خاطرنشان کرد: همکاران ما در پليس راهور در برخورد با رانندگان پرخطر که جان خود و بقيه شهروندان را در خطر مي اندازند هرگز اغماض نمي کنند و برابر مقررات برخورد خواهد کرد.

-------------------------------------

کاهش 38 درصدي سرقت مغازه در مازندران

سرهنگ جعفري، رئيس پليس پيشگيري استان از کاهش 38 درصدي سرقت مغازه در مازندران از ابتداي سال تا کنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "سيد محسن جعفري" در اين خصوص اظهار داشت : با تلاش‌ها و فعاليت‌هاي شبانه‌روزي كاركنان کلانتري و پاسگاه هاي سطح استان ميزان وقوع سرقت مغازه در سال جاري 38 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است .

سرهنگ جعفري با اشاره به افزايش توان عملياتي کوپ ها در اجراي وظايف و ماموريت هاي سازماني خاطر نشان ساخت: از ابتداي سال تا کنون66 سارق مغازه دستگير و 52 فقره سرقت توسط کلانتري ها و پاسگاه هاي سطح استان  کشف شده است .

وي در ادامه افزود: صاحبان صنوف و کسبه مي توانند براي ايمني بيشتر از تجهيزاتي مانند سامانه مها، دزدگير، دوربين مداربسته و درب‌هاي ضد سرقت استفاده کنند و با مراجعه به شرکت‌هاي خدماتي حفاظتي و مراقبتي انتظام که تحت نظارت پليس پيشگيري فعاليت مي‌کنند؛ براي محل کسب خود، نگهباني مطمئن استخدام کنند.

رئيس پليس پيشگيري استان مازندران در پايان با اشاره به اينکه ارتقا امنيت و آرامش نيازمند مشاركت همگاني است، خاطر نشان کرد: براي تحقق اهداف مورد نظر در حوزه امنيت و پيشگيري، نيازمند همكاري و مشاركت بيش از پيش همه ي شهروندان هستيم.

-------------------------------------

کشف 18 کيلوگرم حشيش در "جويبار" 

سرهنگ اکبري، فرمانده انتظامي شهرستان جويبار از کشف 18 کيلوگرم موادمخدر از نوع حشيش از يک سوداگر مرگ در آن شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "عبداله اکبري" در تشريح اين خبر، گفت: پليس مبارزه با مواد مخدر اين فرماندهي با همکاري پليس عمليات ويژه مبارزه با مواد مخدر استان مازندران، فردي را که در امر خريد و فروش موادمخدر فعاليت مي کرد را شناسايي و دستگير کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان جويبار، تصريح کرد: ماموران پليس مواد مخدر در بازديد از مخفيگاه متهم 18 کيلو گرم مواد مخدر از نوع حشيش  کشف کردند.

سرهنگ اکبري با بيان اين که متهم پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شد، به شهروندان توصيه کرد: ضمن مراقبت از فرزندان خود، براي پيشگيري از ابتلاء آنان به مواد مخدر و هرگونه ناهنجاري هاي اجتماعي با پليس همکاري کرده و هرگونه اطلاعات و اخباري در اين زمينه را به مرکز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند .

-------------------------------------

پايان كار سارقان سيم برق در "نکا"

سرهنگ طاهري، جانشين انتظامي شهرستان نکا از دستگيري 2سارق حرفه اي سيم هاي برق با 8فقره سرقت در اين شهرستان خبر داد

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "يدالله طاهري" در تشريح جزئيات اين خبر گفت: در پي سرقت سيم برق در شهرستان وقطعي برق در حاشيه شهر، شناسايي ودستگيري سارقان در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وي افزود: مأموران پليس آگاهي نکا در ساعات اوليه بامداد، هنگام گشت زني هدفمند در حاشيه خلوت شهر ، 2 سارق را که بالاي يک ستون انتقال برق در حال قطع سيم هاي شبکه بود مشاهده و در اقدامي غافلگيرانه دستگير کردند.

جانشين انتظامي شهرستان نکا با اشاره به اينکه مأموران در بازرسي از لوازم همراه متهمين دو رشته سيم برق و ابزار قطع برق مانند قيچي و انبردست، کشف کردند، اظهار داشت: متهم 27 ساله در تحقيقات و بازجويي هاي تکميلي به عمل آمده تاکنون به 8 فقره سرقت سيم برق در سطح روستاهاي شهرستان نکا و شهرهاي مجاور اعتراف کرد.

سرهنگ طاهري در پايان از شهروندان خواست در صورت مشاهده افراد مشکوک و خريداران و فروشندگان سيم مسي برق، مراتب را سريعاً از طريق سامانه 110 به همکاران ما اطلاع دهند. 

خبر سلمان مهدوی 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار