تابناک- امام جمعه بندرعباس در پیام جمعه این هفته گفت:مسئولان قدر خبرنگاران را بدانند و در زمینه اشتغال جوانان هرمزگان در صنایع بزرگ مطالبه داریم .
کد خبر: ۹۸۴۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷ 07 August 2021

به گزارش تابناک هرمزگان؛حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان، ظهر امروز، ۱۵ مردادماه ، در "پیام جمعه" این هفته بندرعباس، اظهار کرد:امروز دنیا و کشور ما برای شکل دادن آینده خود به جوانان متکی است. جوانان در گام دوم انقلاب اسلامی مهم‌ترین نقش را ایفا خواهند کرد.یکی از آسیب‌هایی که در مسائل تربیتی جوانان وجود دارد، استفاده از زور در امر تربیت است. ما نمی‌توانیم انسان‌ها را با زور تربیت کنیم. به والدین، معلمان، استادان و همه کسانی که دغدغه تربیت جوانان را دارند توصیه می‌کنم هیچ‌گاه در این زمینه از زور استفاده نکنند.

 نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان تصریح کرد: تعالیم دین مبین اسلام بسیار ارزشمند و انسان‌ساز است و برای تربیت از زور و اجبار استفاده نمی‌کند. تربیت تحمیلی و دین تحمیلی بی‌فایده است و تربیت باید بر اساس منطق و یک الگوی صحیح باشد.
همچنین والدین باید در زمینه سرزنش‌های مکرر نسبت به فرزندانشان به خصوص نوجوانان مراقب باشند. نوجوان در حال یافتن هویت خود و اظهار وجود است و نباید مورد مذمت و سرزنش قرار بگیرد. امیرالمؤمنین(ع) می‌فرمایند: «الإفراطُ في المَلامَةِ يَشُبُّ نارَ اللَّجاجَةِ؛ زیاده‌روی در سرزنش، آتش لجاجت را شعله‌ور می‌کند».

 کج‌اندیشی‌هایی در برخی دین‌داران وجود دارد و کج‌اندیشی به معنی نگاه سطحی و بدون عمق به مسائل است. شاهد هستیم که برخی مؤمنان عرصه را در مسائل دینی بر خود سخت می‌گیرند. ما نباید دین را برای فرزندانمان سخت کنیم چراکه اسلام دین سهله و سمحه است به این معنی که دینی است که بنیانش بر آسان‌گیری است.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان در بخش دیگری از سخنانش ضمن تبریک روز خبرنگار به همه اصحاب رسانه، اظهار کرد: اصحاب رسانه در آگاهی بخشی و شفافیت و مطالبه گری و بیان مسائل جامعه دارای تریبون هستند و تلاش می‌کنند با انعکاس صحیح و درست اطلاعات و رساندن اطلاعات به موقع به مخاطبین خود و شفافیت در عرصه‌های مختلف، رسالت خود را به انجام برسانند. به این قشر که بی هیچ‌گونه چشمداشتی و با عشق و علاقه کارشان را انجام می‌دهند، خدا قوت و خسته نباشید عرض می‌کنم. مسئولین باید قدردان خبرنگاران بوده و آنان را از خود بدانند تا بتوانند با نقد منصفانه و بیان به موقع خبرها در برابر جنگ نرم دشمن مردم را مصونیت ببخشند و واکسینه کنند.

عبادی‌زاده با اشاره به سالروز بمباران اتمی هیروشیما و ناگاساکی، افزود: این حادثه یکی از فجایع بزرگی است که مدعیان حقوق بشر مرتکب شده‌اند. مدعیانی که امروز صلاح هسته‌ای را برای دیگران جایز نمی‌دانند اما تولید و گسترش و استفاده آن برای خودشان جایز است.

امام جمعه محترم بندرعباس با اشاره به روز حمایت از صنایع کوچک، عنوان کرد: هرمزگان، استان صنعتی است و در صنایع بزرگ در مقیاس کشور جایگاه خوبی دارد که رو به رشد نیز هست. سهم اشتغال جوانان هرمزگان در صنایع بزرگ استان بسیار ناچیز است و ما در این زمینه مطالبه داریم و از وضعیت موجود راضی نیستیم. ما نمی‌خواهیم سهم هرمزگان تنها آلایندگی‌های محیط زیستی و بالا رفتن قیمت مسکن و کالا باشد.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان ادامه داد: البته اگر تمامی صنایع بزرگ هم از نیروهای بومی هرمزگان استفاده کنند باز هم مشکل اشتغال ما حل نمی‌شود. امروز بیش از ۱۵۰ هزار نفر جوان بیکار که به اداره کار مراجعه کردند، داریم و صنایع بزرگ یک‌سوم این تعداد را هم نمی‌توانند جذب کنند. یکی از راهکارهایی که باید موردتوجه قرار بگیرد در کنار سهم جوانان بومی استان در صنایع بزرگ، رشد صنایع کوچک است.

 استان هرمزگان ظرفیت بسیار بالایی برای صنایع کوچک و تبدیلی دارد و از بخش خصوصی می‌خواهم که در این راستا اقدام و دولتمردان نیز حمایت کنند . اگر صنایع تبدیلی در هرمزگان مورد حمایت قرار بگیرد، کشاورزان ما مجبور به دفن محصولات خود نمی‌شوند.
صنایع تبدیلی یک ضرورت برای هرمزگان است و باید مورد حمایت قرار بگیرد. صنایع خانگی را نیز به مردم توصیه می‌کنم. هرمزگان در این زمینه نیز ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد. اگر ما شعار «هر خانه یک کارخانه» را سرلوحه کار خود قرار دهیم، مشکل اشتغال ما در وضعیت بهتری قرار می‌گیرد و امیدوارم در دولت جدید این اتفاق بیفتد.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با اشاره به مراسم تنفیذ رئیس‌جمهور در محضر مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، تصریح کرد: دلیل آنکه ولی امر مسلمین باید رأی منتخب مردم را تنفیذ کند این است که در حکومت ولایی، مشروعیت حاکمیت سیاسی از آن خداست که او بر پیامبرش تفویض می‌کند و پیامبرش به ائمه معصومین(علیه السلام) و در غیبت کبری به فقهای عظیم‌الشأن به عنوان نواب عام امام زمان(عج) تفویض  می‌شود که تولیت امور را دارند.

 مشروعیت این حاکمیت به واسطه مقام معظم رهبری است. امام(ره) فرمودند که اگر همه مردم به کسی رأی دهند اما به تائید ولی امر که امام معصوم(ع) و در زمان غیبتشان نواب عامشان هستند، نرسد این طاغوت است. وقتی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) حکم رئیس‌جمهور را تنفیذ می‌کند یک پیام به دنیاست که نظام ما ترکیبی از مردم‌سالاری و دین، انتخاب مردم و مشروعیت دینی است.
به رئیس‌جمهور محترم تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم با حضورش امیدی که در مردم ایجاد شده محقق شود و در مسیر شعارهای خوبی که مطرح کرده موفق شود. همه ما نیز باید حمایت کنیم و صبر داشته باشیم، چراکه حل مشکلات نیاز به تلاش و زمان دارد تا آرام آرام خروجی این تلاش‌ها خود را در جامعه نشان دهد.

 نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان بیان کرد : مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) به رئیس‌جمهور توصیه کردند که یکی از شعارهای این دولت مردمی بودن است و این شعار باید به عمل تبدیل شود. دولتمردان باید در دل مردم باشند و رنج آنان را ببینند. نگاه دولت مردمی باید به همه از هر قوم و مذهبی و سلیقه سیاسی یکسان باشد. همچنین به استفاده از نخبگان، جهادی بودن، داشتن برنامه، رفتار صادقانه با مردم تأکید فرمودند.

 نماینده محترم ولی فقیه در هرمزگان یادآور شد: مرکز تخصصی صحیفه سجادیه به فضل الهی در قم افتتاح شد و امیدواریم با پژوهش و تحقیق و کار علمی در بین طلاب هرمزگانی نیز کادرسازی صورت بگیرد و ثمرات شیرین کارهای خود را در سطح استان گسترش دهند.

برچسب ها: پیام جمعه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار