گردهمایی سراسری نوازندگان و گروه‌های موزیک هیات‌های مذهبی کشور با عنوان "همایش عظیم منتظران فرج" عصر جمعه در رهنان اصفهان برگزار شد.
کد خبر: ۹۸۴۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵ 06 August 2021

امام جمعه رهنان دراین مراسم گفت: عزاداری  حسینی امسال با شکوه و با عظمت برگزار خواهد شد زیرا معتقدیم که همانطور که نباید یکی از دوستداران حسینی به بیماری و تب گرفتار شود، مجالس حسینی هم نباید از تب و تاب بیافتد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین محمدی افزود: لازم است عزاداران حسینی، هیاتی‌ها و آحاد جامعه دینی مسائل بهداشتی را رعایت کنند زیرا همانطور که برگزاری این مجلس سفارش شده است، روایات اهل بیت (ع) بر بهره گیری از خرد و اندیشه تاکید دارد و از همین‌رو مدنظر قرار دادن ملاحظات بهداشتی و سفارش کارشناسان نیز ضرورت دارد.
این کارشناس دینی اظهار کرد: حماسه عاشورا برغم دشمنی‌های مختلف و تلاش برای محو نام و پرچم امام حسین (ع) پابرجا و محکم تداوم یافته است.
وی با اشاره به دشمنی‌های پهلوی در ایران و رژیم بعث، افزود: امروز عزای حسینی باشکوه‌ فراوان در ایران و عراق و اقصی نقاط جهان در حال برگزاری است و ریشه دشمنان در حال خشکیدن است.
امام جمعه رهنان تاکید کرد: این خواست خدای متعال است‌که عزای امام حسین (ع) پابرجا بماند چون در سایه عزای حسینی انسانیت، عزت، شرافت، شجاعت، غیرت، رشادت و تمان کمالات انسانی و در یک معنا دین اسلام زنده است.
وی با بیان اینکه شور و شعور حسینی ۲ عامل ماندگاری این حماسه است، ادامه داد: این قبیل برنامه‌ها، سینه‌زنی‌ها، زنجیرزنی‌ها، برپایی دسته‌های عزاداری، برافراشتن بیرق‌ها، نصب پرچم‌ها از جمله نمادهای شور حسینی است که به ظاهر شعار است ولی هزاران معنا و محتوا در خود جا دارد.
وی شعور حسینی را دیگر لازمه مجالس حسینی برشمرد و تاکید کرد: به طور قطع در کنار شور حسینی، شعور حسینی هم باید افزایش یابد که با برگزاری سخنرانی‌ها، خطبه‌ها، اشعار پرمعنای و امثال آن محقق می‌شود و امیدواریم این مراسم‌ها زمینه‌ساز ظهور شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار