طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی از امروز در استان مرکزی آغاز شد
کد خبر: ۹۷۴۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۸ 27 June 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، در این طرح که تا پایان شهریورماه در پایگاه‌های سنجش در سطح استان انجام می‌شود ۳۶ هزار دانش آموزدر ۲۰ پایگاه سنجش می‌شوند که ۲۴ هزار دانش آموز بدو ورود به دبستان و ۱۲ هزار دانش آموز پیش دبستانی می‌باشند.
رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: در این طرح ۲۰ پایگاه برای سنجش سلامت نوآموزان در استان در نظر گرفته شده و دانش آموزان در زمینه‌های بینایی، شنوایی، بهداشت و مراقبت‌های سلامتی، جسمی، حرکتی و شایستگی‌های حرکتی و آمادگی جسمانی و همچنین آمادگی تحصیلی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.
عسگری افزود: دانش آموزانی که مشکل داشته باشند به مراکز تخصصی ارجاع داده می‌شوند.
وی هدف از اجرای این طرح را پیشگیری از بروز و و تشدید بیماری‌ها و جلوگیری از افت تحصیلی در مدارس و شناسایی توانمندی‌های دانش آموزان اعلام کرد.
حسین آبادی مدیرکل آموزش و پرورش استان هم گفت: تفاوتی که این طرح امسال نسبت به سنوات گذشته دارد این است که دانش آموزان دانش آموزان از نظر ساختار بنیادی حرکتی نیز سنجش می‌شوند و اگر دانش آموزی دچاراختلالی باشد به پایگاه ذی ربط ارجاع می‌شود و خانواده آن‌ها پیگیری رفع و اصلاح حرکتی دانش آموز خود می‌شوند.
وی افزود :این طرح به پیشنهاد معاونت تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش و با همکاری معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان، به صورت پایلوت برای ۵۰۰ نوآموزدر پایگاه دین و دانش شهر اراک انجام خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی اضافه کرد: ۴ مولفه شامل تعادل ایستا و پویا، هماهنگی بینایی حرکتی، چابکی و استقامت عضلانی به پیشنهاد معاونت تربیت بدنی به عنوان طرح سنجش شایستگی های حرکتی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.
وی یادآور شد: یادآور شد: ۲۱ پایگاه شامل ۲۰پایگاه الف و ب و یک پایگاه تخصصی در اراک وظیفه سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه و دوره پیش دبستانی در این استان را برعهده دارند.
حسین آبادی افزود: ۳۳ نوآموز به‌صورت روزانه در پایگاه الف و ۲۲ نوآموز در پایگاه ب استان مرکزی برای ورود به مدرسه و دوره پیش دبستانی مورد سنجش و معاینه قرار می‌گیرند.
طرح سنجش سلامت دانش آموزان تا پایان شهریورماه در استان مرکزی ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار