وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اراک شهری استراتژیک به لحاظ تنوع تولیدات صنعتی است که در سال‌های اخیر گرفتار حصار آلودگی هوا شده است و نیاز است با برنامه‌ریزی و همکاری‌های برون‌بخشی این حصار شکسته شود.
کد خبر: ۱۱۶۵۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۱ 07 May 2024

به گزارش تابناک مرکزی،«عباس علی‌آبادی» روز سه‌شنبه در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی، با بیان اینکه توسعه پایدار و فعالیت‌های صنعتی باید با الزامات زیست محیطی همراه باشد، گفت: شخصا طرفدار و حامی محیط زیست هستم.

ایشان افزود: اراک برای رفع آلودگی هوا نیازمند مساعدت صنایع است و برای حل مشکل این شهر باید منبع آلودگی رفع و در مرحله بعد ترمیم و ممانعت از انتشار دوباره آن مورد توجه واقع شود. 

وزیر صمت تاکید کرد: صنایعی که آلودگی زیست محیطی دارند باید نواقص را رفع و آلودگی‌های زیست محیطی را از بین ببرند و فعالیت یک صنعت نباید نابودی محیط زیست را در پی داشته باشد.

وی ادامه داد: اراک شهری استراتژیک به لحاظ تنوع تولیدات صنعتی است که در سال‌های اخیر گرفتار حصار آلودگی هوا شده است و نیاز است با برنامه‌ریزی و همکاری‌های برون‌بخشی این حصار شکسته شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه این نشست، مسائل و مشکلات صنایع که در این نشست مطرح شد را مورد بررسی قرار داد و دستورات لازم را در خصوص مواردی از جمله بدهی بانکی، اختلاف یک شرکت با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، مسئله زیست محیطی یکی از شرکت‌های خصوصی و تعیین تکلیف تعهدات این شرکت و دیگر مسائل مربوط به موانع تولید صنایع حاضر در نشست را اتخاذ و تعیین تکلیف کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار