مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بر ضرورت تولید محتوای تخصصی در بخش‌های مختلف متناسب با زیست بوم استان تأکید کرد.
کد خبر: ۹۶۵۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹ 22 May 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، حجت‌الاسلام دکتر مهدی عباسی در مراسم معارفه رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خنداب با اشاره به اینکه ممهارت افزایی و تخصصی بودن روحانیون تبلیغی و تسلط به زبان‌های مختلف زمینه آشنایی با فرهنگ ملل جهان را برای ما میسر خواهد کرد، افزود: با پیگیری های انجام شده زبان‌های اسپانیولی، مالایی، عربی و آلمانی برای روحانیون تبلیغی و طلاب اراکی در سال جاری تدریس می‌شود.
حجت‌الاسلام مهدی عباسی انجام کارهای فکری و برنامه‌ای را از چشم‌اندازهای اداره کل تبلیغات اسلامی مرکزی برشمرد وگفت: برنامه‌هایی در قالب رصد و پایش مباحث فرهنگی، آموزش جامع طرح «ولا» در اردوگاه لواسان، تولید محتوا در بخش‌های گوناگون و شبکه‌سازی در حال انجام است.
وی ضرورت تولید محتوای تخصصی در بخش‌های مختلف متناسب با زیست بوم استان مرکزی را مورد تأکید قرار داد و گفت: تمام هدف این است که برنامه‌های فرهنگی و قرآنی تبلیغی و ترویجی باشد و شعار ما برای سال جاری این است که تبلیغ در استان تخصصی دنبال شود.
حجت‌الاسلام عباسی درباره فعالیت‌های تبلیغی انجام شده در حوزه بین‌الملل هم گفت: ایران اسلامی دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است که ما با حضور جامعه نخبگان دانشگاهی و حوزوی برای سال‌های پیشرو تصمیم‌گیری می‌کنیم. خوشبختانه رؤسای دانشگاه‌ها پای اجرای برنامه‌های دینی و قرآنی ما هستند و در این مسیر از هیچ حضور و فعالیتی دریغ نخواهند کرد.
این مقام مسئول ادامه داد: فعالیت در حوزه بین‌الملل سخت است، چراکه آنان رقیب هستند و اگر قرار است کاری در حوزه تبلیغ و ترویج صورت گیرد باید با ترفندهای مختلف باشد تا افراد جذب شوند.
وی افزود: دقت در بیان سخنان از حساسیت بسیاری برخوردار است، اما فعالیت در حوزه بین‌الملل دارای برکات زیادی است.
حجت‌الاسلام عباسی اضافه کرد: حوزه علمیه قم به دستور مقام معظم رهبری به سمتی حرکت کرد که برنامه‌های خود در حوزه بین‌الملل تقویت و طلاب را با زبان‌های زنده دنیا آشنا کرد.
وی ادامه داد:تیمی از طلاب مسلط به زبان‌های انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، اسپانیولی، مالایی، چینی و... تشکیل شده که فعالیت‌ها از دو طریق فضای مجازی و حقیقی انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه تسلط به زبان‌های مختلف زمینه آشنایی با فرهنگ ملل جهان را برای ما میسر کرده است، افزود: در حوزه فعالیت در بخش بین‌الملل در ابتدای راه هستیم و برای موفقیت بیشتر باید اقدامات کاربردی‌تر و مطلوب‌تر از سوی طلاب صورت گیرد،خوشبختانه گام‌های خوبی برداشته شده است و برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید بر تلاش خود بیفزاییم.
حجت‌الاسلام عباسی در پاسخ به این سؤال که آیا در حوزه تبلیغ و ترویج مباحث دینی و قرآنی در حوزه بین‌الملل موفق عمل کرده‌ایم گفت: تقریباً در طول سال ۳ هزار طلبه مستعد اندونزیایی وجود داشت که ازسوی شبکه وهابیت شناسایی و مورد آموزش قرار می‌گرفتند و در نهایت از همین افراد آموزش دیده برای حضور در مکه و مدینه بورسیه می‌شدند.
وی ادامه داد: امریکا این اختیار را دارد که سالانه ۲۰ هزار نفر از افراد مستعد در کشورهای مالزی و اندونزی را برای تحصیل در بهترین دانشگاه‌های امریکا و کانادا انتخاب کند.
عباسی گفت:این افراد رقبای ما هستند،پس از اتمام دوره تحصیل، دولت امریکا افرادی که تولید محتوا دارند را نگهداری و افرادی که تولید محتوا نداشتند را به کشورشان بازمی‌گرداند و با شبکه‌هایی که دارد آنان را به مسئولیت‌های کلان ملی می‌رسان، ازسوی دیگر همان واداده‌ها و شیفتگان غربی را شاهد هستیم که ضدیت و دشمنی خاص با تشیع دارند.
حجت‌الاسلام عباسی ادامه داد: مجموعه کارمندان ایالات متحده در سفارت اندونزی، بزرگترین کشور اسلامی جنوب شرق آسیا، ۳۵۰۰ نفراست، آنان رقبای جدی برای ما هستند، اما ما نیز با همان نفرات اندک و تعداد کمی از افراد که جامعةالمصطفی(ص) تربیت می‌کند، راه را بر ترویج افکار وهابیت بسته و اجازه نمی‌دهد به اهداف خود برسند و این از قدرت شیعه است.
وی گفت:کار بین‌الملل کار سخت و پیچیده‌ای است، اما خوشبختانه با همان بضاعت کم توانسته‌ایم موفقیت‌های خوبی کسب کنیم و بدون شک برای پیشبرد اهداف اسلامی و قرآنی به همین مقدار بسنده نخواهیم کرد.
وی با بیان این نکته که زادگاه حضرت امام خمینی ظرفیت‌های بین‌المللی دارد، یادآورشد: سلسله نشست‌های تخصصی تحلیل بین‌الملل ویژه اساتید حوزه و دانشگاه طراحی شده است، اجازه ورود رشته تقریب بین‌الملل از آیت‌الله دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گرفته شده است و زبان‌های اسپانیولی، مالایی، عربی و آلمانی برای طلاب اراک تدریس می‌شود، امید است در بازه زمانی سه ساله اراک مبلغ بین‌الملل خواهر و برادر داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار