رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور:
تابناک-حجت الاسلام اخوان صباغ گفت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبر، فعالان قرآنی باید راهبردهای جامعه را طراحی کنند به عبارتی جامعه قرآنی باید راهبرد شناسی و راهبردسازی کنند.
کد خبر: ۹۳۶۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹ 30 January 2021

حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ در حاشیه نشست با مدیرکل و کارکنان تبلیغات اسلامی هرمزگان و مسوولان دارالقرآن الکریم استان در گفتگو با خبرنگار تابناک هرمزگان گفت: در حوزه قرآن و توسعه حرکت قرآنی باید در فضای گام دوم انقلاب حرکت کنیم.

وی در ادامه افزود: یکی از نکات مورد تاکید مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب، مساله معنویت و انسان‌سازی است. که برای حجامعه اسلامی و انقلاب اسلامی از همه چیز مهمتر است.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور تصریح کرد: ما در مجموعه دارالقرآن الکریم به عنوان کسانی که سرمایه زندگی مان را روی کتاب انقلاب اسلامی، اسلام و خدا گذاشته ایم و باید این ظرفیت را غنیمت بشماریم. به فرمایش معظم له؛ فعالان قرآنی در جامعه نقش راهبردی دارند و مردم را با مفاهیم و معارف قرآن آشنا می کنند.

حجت الاسلام اخوان صباغ ادامه داد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبر، فعالان قرآنی باید راهبردهای جامعه را طراحی کنند به عبارتی جامعه قرآنی باید در جامعه، راهبرد شناسی و راهبردسازی کنند. از همین رو با دعوت از هیئت اندیشه ورز بانوان قرآنی و افراد صاحب فضل و تجربه در راستای توسعه، ترویج و الگوسازی از فعالیت های انجام شده، جلسات هم اندیشی برگزار و با یافتن نقاط قوت و ضعف، تهدیدها را به فرصت ها تبدیل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نگاه نهادی و سازمانی، گام دوم انقلاب را به پیش نخواهد برد، گفت: گام دوم انقلاب باید در یک نگاه جهادی تقویت، و با این نگاه جهادی در گام دوم انقلاب گام های موثری برداشته شود. مردم در شرایط کنونی باید با همان نگاه جهادی در سال های اول پیروزی انقلاب، با تمام وجود پای کار توسعه انقلاب اسلامی بیایند.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور با بیان اینکه عمده فعالیت در حوزه قرآنی، توسط بانوان صورت گرفته است، گفت: عمده مخاطبان قرآنی جز در دو استان، بانوان هستند، این درحالی است که در بخش برنامه ریزی و سیاستگذاری، کمتر از ظرفیت بانوان استفاده شده است. از همین رو جمعیت بانوان اندیشه ورز قرآنی در کشور راه اندازی شد.

حجت الاسلام اخوان صباغ ادامه داد: نگاه سازمان دارالقرآن الکریم به ایجاد جمعیت بانوان اندیشه ورز قرآنی، نگاه کادرسازی برای انقلاب اسلامی و جامعه قرآنی و همچنین پرورش متخصصین فعالان قرآنی است.

انتهای پیام/ز۲۰۸

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار