معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی از تولید ۹۹۳ هزار و ۲۵۰ تن برنج سفید در شالیزارهای استان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۸۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹ 30 December 2020

مجید بهادری درباره وضعیت برنجکاری استان مازندران در سال زراعی ۹۹، اظهار کرد: ۲۱۴ هزار و ۳۲۶ هکتار اراضی زراعی استان به کشت برنج اختصاص یافت که در ۴۶ هزار و ۷۰۲ هکتار ارقام پرمحصول و ۱۶۷ هزار و ۶۲۴ هکتار ارقام محلی کشت شد.

وی با اشاره به اینکه با میانگین عملکرد ۵ هزار و ۸۳۲ تن در هر هکتار، یک میلیون و ۲۳۱ هزار و ۲۲۴ تن شلتوک در اراضی شالیزاری استان برداشت شد، افزود: امسال ۵۴ هزار و ۳۴۲ هکتار اراضی شالیزاری استان بعد از کشت اول به پرورش رتون و ۵۵ هزار و ۶۳۷ هکتار به کشت مجدد برنج اختصاص یافت که ۳۰۸ هزار و ۵۲۰ تن شلتوک برنج تولید شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: در مجموع ۹۹۳ هزار و ۲۵۰ تن برنج سفید از کشت اول برنج، پرورش رتون و کشت مجدد برنج در زمین های شالیزاری استان تولید شد.

این مسئول با اشاره به مصرف ۷ هزار و ۳۱۴ تن بذر شالی در مزارع شالیزاری استان، تصریح کرد: امسال ۳۵ هزار و ۲۳۱ تن کود ازته، ۱۶ هزار و ۴۴۹ تن کود فسفاته و ۱۵ هزار و ۶۵۲ تن کود پتاسه برای کشت این محصول در استان توزیع و مصرف شد.

بهادری با بیان اینکه مبارزه با آفت کرم ساقه خوار برنج در نسل اول و دوم در ۱۴۷ هزار و ۴۱۱ هکتار از مزارع شالیزاری استان انجام شد، افزود: مبارزه با علف های هرز در ۲۱۰ هزار و ۷۷ هکتار، بلاست برگ در ۲۴ هزار و ۵۰۳ هکتار و بلاست خوشه در ۹۸ هزار و ۹۱۸ هکتار و مبارزه بیولوژیک در ۱۴ هزار هکتار از مزارع شالیزاری مازندران صورت گرفت.

وی در پایان با بیان اینکه امسال ۲۱ هزار و ۳۹۹ هکتار مزارع شالیزاری استان بیمه شد، گفت: ۹۸ هزار و ۷۴۶ هکتار اراضی شالیزاری استان در سال زراعی ۹۹ به روش مکانیزه برداشت شد.

برچسب ها: تولید برنج
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار