شرکت پالایش نفت بندرعباس و دانشگاه هرمزگان در راستای گسترس همکاری های علمی،پژوهشی و آموزشی تفاهم نامه امضا کردند.
کد خبر: ۸۵۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲ 30 August 2015
به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش نفت بندرعباس،این تفاهم نامه به منظور گسترش همکاری های علمی و پژوهشی و ایجاد ارتباط موثر و فعال در زمینه های آموزشی، پژوهشی و ترویجی بین پالایشگاه بندرعباس و دانشگاه هرمزگان به امضا رسید.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس در خصوص این تفاهم نامه گفت: هدف از تنظیم و اجرای تفاهم نامه توسعه ارتباط بین پالایشگاه و دانشگاه هرمزگان، حرکت در راستای برنامه تعامل بین صنایع و دانشگاهها و همکاری در زمینه های علمی،پژوهشی و تحقیقاتی با در نظر گرفتن امکانات طرفین و استفاده از ظرفیت های بالقوه و نیروهای متخصص است.

هاشم نامور افزود: بر اساس این تفاهم نامه ،برگزاری مشترک همایش ها و کارگاههای آموزشی،همکاری و حمایت در راستای ایجاد شرکتهای دانش بنیان، نیاز سنجی و تعریف دوره های آموزشی برای طرح های پژوهشی در راستای توانمند سازی و مهارت افزایی نیز از برنامه های مشترک بین شرکت پالایش نفت بندرعباس و دانشگاه هرمزگان است. 

وی با بیان اینکه ارتباط صنعت و دانشگاه با توجه به میزان تأثیرگذاری آن در فرایند توسعه دانش محور و پایدار همواره مورد توجه صاحبنظران است، گفت: با ارتباط بیشتر دانشگاه و صنعت می توان در راستای توسعه کارآفرینی، تسهیل، تشویق و حمایت از فعالیت های دانش بنیان به منظور ارتقای هرچه بیشتر صنعت گام برداشت.

رییس دانشگاه هرمزگان نیز گفت: عالی ترین هدف یک دانشگاه در عصر کنونی تکیه بر آموزشهای کلاسیک و تکراری و پژوهش های یک سویه با صنعت و انتشار بدون کاربرد آن نیست بلکه رفع نیازهای اساسی جامعه امروز است.

علی اکبر شیخی با بیان اینکه یکی از نشانه های جامعه توسعه یافته برخورداری از تولید مناسب است، افزود: برخورداری از تولید بالا نیازمند صنایع کارآمد و پیشرفته است که در این راستا ارتباط مستمر و موثر دانشگاه و صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است.

تفاهم نامه همکاری میان شرکت پالایش نفت بندرعباس و دانشگاه هرمزگان قدمی در جهت توسعه و کاربردی کردن علم در صنعت و بهره مندی از آن در رفع نیازهای جامعه است. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار