مبحث سیاسیون فسیل شده از جمله مواردی است که در کهگیلویه و بویراحمد در حوزه داوطلبین انتخاباتی بدون مصداق نیست ! اما اگر به وضعیت فعالیت های برخی از این افراد در مدت مانده به انتخابات بنگرید خواهید دید با فعالیت های خارج از عرف و تبلیغات چهره به چهره و خانه به خانه به ریش نظریه پردازان علوم اجتماعی از یک سو و سیاستگذاران کلان نظام از سوی دیگر می خندند!
کد خبر: ۸۰۷۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵ 22 December 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، تحلیل سیاسی ، با شنیدن واژه فسیل تعریف بقایای برجای مانده از گیاهان ، جانوران و در مجموع موجودات قدیمی بر اذهان متبادر می شود که در تعریف واقعی این واژه هم دقیقا چنین چیزی آمده است . اما مطلبی توسط ابراهیم فیاض یکی از جامعه شناسان و تحلیل گران مسائل سیاسی منتشر شده است که وی از واژه سیاسیون فسیل شده نام می برد! واژه ای که به نظر می رسد با توجه به انتقادات متعدد و پی در پی از سیاسیون و مسئولینی که انگیزه و توانی برای فعالیت و مدیریت ندارند ، برازنده است.
این تحلیلگر مسائل سیاسی و اجتماعی در بخشی از تحلیل خود تأکید کرد: اصولگرایان سنتی مانده اند و اصلاح طلبان نیز حاضر نیستند نسل اول خود را رها کنند و به نسل جوان و باسواد خود میدان بدهند؛ حال آنکه نسل جوان جریان اصلاحات به مسائل نگاه تخصصی دارند و در حوزه سیاسی افراط و تفریط نمی کنند. با این اوصاف اصولگرا و اصلاح طلب هر دو با هم خواهند باخت.
وی ادامه داد: احتمالا نسل جدیدی بدون اسم که من به آنها «اصلاح طلبان بدون اسم» می گویم، از شهرستان ها برای انتخابات مجلس رأی خواهند آورد. این گروه نه اصولگرا و نه اصلاح طلب است اما به شدت باسواد هستند و می توانند کشور و نظام را نجات دهند. اگر نسل جدید سیاسی در انتخابات مجلس رأی نیاورد نظام دچار مشکل خواهد شد چون چرخش نخبگان رخ نخواهد داد.
فیاض با بیان اینکه سیاسیون فعلی کشور همه فسیل شدند و دیگر نباید در انتخابات مجلس سرکار بیایند، توضیح داد: این افراد وضع مالی شان هم خوب است و دیگر وقت آن رسیده که استراحت کنند و خاطرات شان را بنویسند. ایران در حوزه سیاست خارجی به خاطر قدرت نظامی و نفوذهای منطقه ای به ثبات رسیده است؛ امروز بزرگترین مشکل کشور فسیل‌های سیاسی هستند برای اقتدار آینده نظام، باید فسیل ها کنار بروند و جوان ها بیایند.
در حوزه علوم اجتماعی معمولا نظریه پردازان ، تحلیلگران و صاحبنظران بنابر دریافت هایی که از وضعیت اجتماعی و جامعه دارند اقدام به تحلیل و تفسیر می کنند . علوم سیاسی هم بخشی از علوم اجتماعی است که جامعه هدف آن تاثیرگذاری بر افکار عمومی را شامل می شود .
گاهی احساس می شود استانی مانند کهگیلویه و بویراحمد از داشتن محققینی با توانایی تجزیه و تحلیل مسائل مربوط به حوزه علوم اجتماعی و جامعه شناسی خصوصا در مباحث علوم سیاسی از دیدگاهی علمی ، تهی هستند و بیشتر مباحث را تحلیل ها و نظریات کوچه بازاری رهبری می کند. 
در حوزه سیاسی در بحث انتخابات به نظر می رسد استان کهگیلویه و بویراحمد میدان را به افراد منفعت طلب با اقدامات کاملا خلاف واگذار کرده است و کسی نیست که به واقعیات اشاره ای کند!
به عنوان مثال مبحث سیاسیون فسیل شده از جمله مواردی است که در کهگیلویه و بویراحمد در حوزه داوطلبین انتخاباتی بدون مصداق نیست ! اما اگر به وضعیت فعالیت های برخی از این افراد در مدت مانده به انتخابات بنگرید خواهید دید با فعالیت های خارج از عرف و تبلیغات چهره به چهره و خانه به خانه به ریش نظریه پردازانی مانند ابراهیم فیاض از یک سو و سیاستگذاران کلان نظام از سوی دیگر می خندند!
در مقابل چنین فسیل های سیاسی ، بوده اند برخی نمایندگان مجلس که زمینه هایی برای وسوسه شدنشان جهت حضور مجدد در ماراتن انتخابات بوجود آمده است اما به راحتی بر هوای نفسانی خود فائق آمده و اعلام کرده اند میدان را به جوانان خواهند داد که با این اقدام مورد حرمت و تشویق همه حتی مخالفین سیاسی شان قرار گرفته اند.
متاسفانه برخی از این فسیل های سیاسی ، که هیچ عقبه علمی و یا اجرایی هم ندارند به لطف ناآگاهی برخی افراد و با سوء استفاده از احساسات پاک جوانان همچنان تلاش می کنند میدان را برای چهره های جوان و نخبه نا امن کنند ! در این بین نقش دستگاه های نظارتی هم چندان شفاف نیست و اینکه یا قانون شفاف نیست و یا با شفافیت اجرا نمی شود.
بی شک اکنون مشخص شده است با وجود برخی از این فسیل های سیاسی که نفوذ زیادی هم در بدنه مدیران دارند ، جایگاهی برای جوانان و نخبگان باز نخواهد شد چرا که متاسفانه بسیاری از این افراد در همه جا ریشه دوانده اند و حذف انان نیاز به یک همت جدی از دو طرف دارد!
 طرف اول خود مردم هستند که باید با افزایش دانش و بهره گیری از رویکردهای عاقلانه ، این فسیل ها را به همان جایگاه های خود در لایه های زیرین بازگردانند!
طرف دوم هم نهادهایی مانند شورای نگهبان هستند که باید در چنین روزهایی به داد مردم برسند و آن ها را از شر چنین فسیل های سیاسی خلاص کنند و زمینه را برای یک رقابت سالم و بی دغدغه مهیا کنند!
 به هر جهت فعلا فسیل های سیاسی میدان دار معرکه شده اند و هیچ مانعی را نه از طرد شدن مردمی احساس می کنند و نه انگیزه ای در نهادهای نظارتی در حوزه های سیاسی مانند شورای نگهبان !
و اینکه ما مانده ایم و این فسیل های سیاسی!
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
ماااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااهمین جور پای کار ایستاده ایم ...........مااااااااااااااااااااااااااااااااااقصد عقب نشینی هم نداریم.مممممممممممممممممما
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
طرف دوم هم نهادهایی مانند شورای نگهبان هستند که باید در چنین روزهایی به داد مردم برسند و آن ها را از شر چنین فسیل های سیاسی خلاص کنند و زمینه را برای یک رقابت سالم و بی دغدغه مهیا کنند
آیا نویسنده نمی داند که فسیل های شورای نگهبان، خودشان از هر فسیلی قدیمی ترند؟
IRANNEJAD
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
صحبت از حق و باطل چه كني اي عزيزكه قدرت و منسب شيرن است حتي براي آن پير فرتوت بالاي 90ساله تازه!!!!
وقتي كسي با حداقل سواد و تخصص رسمي به منسب آنچناني مي رسد كه به اين سادگي رهايش نمي كند.
رضایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
نخبه، منظورت نجات نیاست یا کامرانی، جنازه ی موحد هم از این دو نخبه تره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار