تابناک گزارش می دهد؛
بخشدار مرکزی کهگیلویه از دهیاران درخواست کرد که برای بیمه نمودن محصولات کشاورزی روستائیان با ماموران صندوق بیمه کشاورزی همکاری کنند
کد خبر: ۶۹۲۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۶ 19 December 2018

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، بخشدار مرکزی کهگیلویه اظهار داشت: دهیاران بصورت جدی با مسئولان و ماموران بیمه کشاورزی جهت بیمه نمودن محصولات کشاورزی روستائیان همکاری نمایند.

سید شرمت الله حسینی پرور ابراز داشت: سرمازدگی، سیل و خشکسالی در سال های گذشته خسارت های زیادی را به کشاورزان تحمیل کرده است و در این شرایط جای خالی حمایت های بانکی و بیمه ای کشاورزی بیش از هر زمان دیگر مشاهده می شود.

وی افزود: بخش کشاورزی از اهمیت زیادی در کشور برخوردار است و ۲۵درصد از اشتغالزایی کشور دراین بخش صورت می گیرد، این در حالی است که با دلسردی کشاورزان شاهد کاهش تمایل آنها به اشتغالزایی در این حوزه و خودکفایی در محصولات کشاورزی خواهیم بود.

حسینی پرور بیان کرد: بیمه یکی از مهم‌ترین ابزارهایی است که می‌تواند کشاورزان را به تولید دلگرم و امیدوار کند، چون که حوزه کشاورزی بخشی بسیار پرریسک است و در معرض حوادث طبیعی و تنش‌های محیطی زیادی قرار دارد و هر آن ممکن است آسیب‌های چشمگیری به تولیدات وارد شود.

وی ادامه داد: باید ابزاری وجود داشته باشد که به کشاورزان اطمینان دهد، سختی کشت و تولید را به جان بخرند و اگر حادثه ای پیش بینی نشده و ناگواری رخ داد تولیدکننده زیان نکند و دلسرد نشود.

حسینی پرور با اشاره به اینکه دهیاران پل ارتباطی دولت و مردم بوده و شبانه روز درحین فعالیت وخدمت رسانی به جامعه روستایی هستند، افزود: از ادارت و سازمانهای شهرستانی درخواست میکنم که در زمینه خدمات روستایی با دهیاران تعامل داشته باشند.

در ادامه نماینده صندوق بیمه کشاورزی اظهار داشت: از دهیاران میخواهیم با توجه به محدودیت زمانی هر چه سریعتر در یک هفته باقی مانده جهت بیمه مزارع کشاورزان همکاری نمایند.

تاج الدینی ابراز داشت: در سال زراعی گذشته بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال خسارت بیمه محصولات کشاورزی، دامی و باغی به کشاورزان پرداخت شد.

در پایان گفتنی است به منظور حمایت از کشاورزان و دامدارانی که محصولاتشان در گذشته بر اثر حوادث قهری و طبیعی دچار خسارت می شد و همچنین برای کمک به ادامه فعالیت تولیدی آنان، شورای انقلاب اسلامی در تاریخ هشتم بهمن ماه سال 1358، مصوب نمود صندوق ویژه ای به نام "صندوق کمک به خسارت دیدگان محصولات کشاورزی و دامی" در بانک کشاورزی تشکیل شود.

بر اساس تبصره پنج مصوبه شورای انقلاب، وزارت کشاورزی مکلف شد ظرف مدت پنج سال از تصویب این قانون، مطالعات و اقدامات لازم را در مورد اجرای مقررات بیمه محصولات کشاورزی انجام داده و لایحه آن را تهیه نماید.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار