گزارش تابناک چند نکته قابل تامل از گزارش مالی شهرداری یزد
گزارش مالی سال نود وشش شهرداری یزد منتشر شده است. بررسی ارقام درج شده در این گزارش بسیار جالب است. حقوق خالص شهردار مای 280 هزارتومان است. یک سوم بودجه در موسسات خصوصی سرمایه گذاری شده و شهرداری هیچ درآمدی از سدمعبر نداشته است.
کد خبر: ۶۳۵۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹ 28 July 2018

به گزارش تابناک یزد، چند روز قبل گزارش مالی سال نود وشش شهرداری یزد منتشر شد. چند هفته پیش تر هم گزارش مالی شش ماهه اول منتشر شده بود.
بررسی مختصر این گزارش بیست و چند صفحه ای، تعدادی ارقام جالب را برای شهروندان به ارمغان دارد. نگاهی به این ارقام مخاطب را به شک می اندازه که آیا این گزارش گیری درست است؟ و یا برخی اعداد صرفا برای گزارش تهیه شده است.

حقوق شهردار یزد در یکسال حدود 3 میلیون و 400 برای شهرداری هزینه داشته است.
هرچند مزایای شهردار 48 میلیون تومان برای یکسال در نظر گرفته شده است.

حقوق پرسنل شهرداری اعم از رسمی، پیمانی و قراردادی حدود سه و نیم میلیارد تومان درج شده است اما در همین گزارش اضافه کاری و جمعه کاری پرسنل شهرداری بیشتر از مجموع حقوق شده و کمی بیش از 4 میلیارد تومان می باشد.

 

شاید باور نکنید ولی ماموریت رفتن کلیه پرسنل شهرداری در طول یکسال فقط 56 میلیون تومان هزینه داشته است ولی هزینه آموزش آنها بالغ بر 180 میلیون تومان از بیت المال آب خورده است. حدود 106 میلیون تومان هم هزینه کمک های ورزشی به پرسنل شهرداری شده است.

 

شهرداری یزد در طول یکسال 250 میلیون تومان پول آب داده و حدود 9 میلیون تومان پول برق! به نظر باید به عنوان دستگاه صرفه جو، تقدیر شود.

 

شهرداری یزد حدود 900 میلیون تومان خرج شورای شهر یزد کرده و حدود 180 میلیون تومان هم به عنوان هزینه برای هدایا ثبت کرده است.

پروژه اینترانت شهری، 270 میلیون تومان خرج روی دست شهرداری گذاشته است. نصب و تجهیزات دوربین های شهری هم فقط 16 میلیون تومان شده ولی خرید نرم افزار نظام پیشنهادات 61 میلیون تومان شده است.

 

ماده شانزدهم بودجه شهرداری رقم 45 میلیارد تومانی هزینه داشته است و در عین حال ماده هفدهم حدود یک میلیارد و 300 میلیون تومان ثبت شده است.

اسناد مالی شهرداری رقم 514 میلیون تومان برای احداث توالت عمومی ثبت کرده اند. فقط 12 میلیون تومان در یکسال هزینه جمع آوری متکدیان شده است.

اسکن 5 هزار پرونده کمیسیون ماده 100 هم رقم جالب 125 میلیون تومان شده است.

مسیر ویژه دوچرخه 180 میلیون تومان هزینه ثبت شده است هرچند مسولان شهری گفته بودند این طرح حدود 2 میلیارد بودجه در نظر گرفته شده و بیش از یک و نیم میلیارد تومان آن هزینه شده است.

طبق این اسناد پروژه خیابان قیام حدود بالغ بر 3 میلیارد تومان ثبت هزینه شده است.

جالب آنکه درآمد شهرداری یزد در طول یکسال از سد معبر، صفر بوده است.

شهرداری در بندی در ترازنامه اعلام کرده است 200 میلیارد تومان در موسسات خصوصی سرمایه گذاری کرده است.
اینها تها بخشی از صدها بند هزینه و درآمد این گزارش است. بسیاری از ارقام شائبه برانگیز است و نیاز به توضیحات بیشتر مسئولان شهری دارد.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
شهرداری یزد در طول یکسال 250 میلیون تومان پول آب داده و حدود 9 میلیون تومان پول برق! به نظر باید به عنوان دستگاه صرفه جو، تقدیر شود.
این قسمتش خیلی خنده داره
شهروند یزدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
تابناک جان اشتباه داری میزنی داداش.
علت اینکه درامد شهرداری از سدمعبر کم شده بخاطر اینه که به جای جریمه بندگان خدا رو که دستفروشی میکنن میگیرن میزنن.
دیگه حریمه نمی کنند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار