عضو کمیسیون حقوقی شورای شهر یزد:
عضو کمیسیون شورای اسلامی شهر یزد از پیگیری این کمیسیون در صورت عدم رونمایی شهرداری یزد از سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات در موعد مقرر خبر داد.
کد خبر: ۶۳۵۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷ 26 July 2018

 الهه جورابی در گفت و گو با خبرنگار تابناک یزد با تاکید بر اینکه شفاف سازی در اولویت شورای شهر پنجم یزد قرار دارد؛ عنوان کرد: در راستای تحقق شعار شفاف سازی شورای اسلامی شهر یزد، این شورا به این مهم دست یافت که سامانه ای تهیه و تدوین شود تا شهرداری یزد نیز همچون شورای شهر نسبت به شفاف سازی اطلاعات اقدام کند.
وی با اشاره به اینکه مهلت شهرداری یزد نسبت به ارائه سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات تمام نشده است؛ تصریح کرد: هرچند این مصوبه شورای شهر به دلیل بیماری قلبی و عدم حضور مهندس آزادی نماینده دکتر جمالی نژاد شهردار محترم یزد در شورای شهر به موقع به دست ایشان نرسید؛ اما نهایتا شهرداری تنها دو هفته دیگر نسبت به رونمایی از این سامانه مهلت دارد.
جورابی با اشاره به پیگیری کمیسیون حقوقی شورای شهر یزد در رونمایی از سامانه درسترسی آزاد به اطلاعات شهرداری یزد؛ اظهار داشت: درصورتی که این سامانه در موعد مقرر رونمایی نشود؛ کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر یزد این مهم را پیگیری خواهد کرد.
عضو شورای شهر یزد با بیان اینکه شورای شهرداری یزد نیستیم بر لزوم ارائه سامانه دسترسی آزاد اطلاعات توسط سایر نهاد های شهری و استانی تاکید کرد.
وی در این باره بیان داشت: اینکه تنها شهرداری یزد مکلف به ارائه این سامانه ارزشمند باشد و سایر نهاد های دولتی نیز نظاره گر باشد پسندیده نیست. زیبنده آن است که تمامی نهادهای استان یزد از این سامانه جهت شفاف سازی های مالی در حیطه فعالیت ها و وظایف خود استفاده کنند و هیچ نهادی از این مهم مستثنی نباشد تا همگان بتوانند به راحتی در جریان مسائل مالی و سایر اقدامات نهادها باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار