رئیس سابق سازمان صدا و سیما بیان کرد: در سه شب اول بعد از انتخابات که فضا آرام نبود با کروبی و موسوی صحبت کردم اما آنها نمی‌خواستند حرف حق را بپذیرند و تقلب را بهانه کرده بودند.
کد خبر: ۵۴۵۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۷ 30 December 2017

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مراسم 9 دی شهر یاسوج با حضور چشمگیر و پرشور مردم این شهر در مصلی نماز جمعه برگزار شد.
سخنران این مراسم رئیس سابق صدا و سیما بود که عزت‌الله ضرغامی پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت یوم‌الله ۹ دی با اشاره به حرکت خودجوش مردم در ۹ دی اشاره کرد و گفت: حضور مردم در ۹ دی اوج بصیرت را نشان می‌دهد و بدون وابستگی به هیچ گروه و دسته‌ای با در دست داشتن عکس امام و رهبری به خیابان‌ها آمدند و با انقلاب و نظام بیعت کردند.
9 دی انقلاب سوم بود
وی ۹ دی انقلاب را انقلاب سوم دانست و افزود: بعد از ۲۲بهمن و پیروزی بر رژیم شاهنشاهی، ۱۳ آبان سال ۵۸ گسترش مبارزه با آمریکا، ۹ دی انقلاب سوم بود چراکه مردم با اوج بصیرت، فهم، درک و رفتار عقلانی به صورت خودجوش به خیابان‌ها آمدند.

‌عضو شورای فضای مجازی کشور بیان کرد: امروز دنیا نگاه می‌کند که بعد از ۸ سال که از ۹ دی می‌‌گذرد برای جمهوری اسلامی مشکلاتی مانند تحریم و سایر مشکلات ایجاد کردند آیا مردم در مقابل نظام ایستاده‌اند؟

رئیس سابق سازمان صدا و سیما عنوان کرد: رئیس‌جمهور آمریکا در توئیت خود نوشت که امروزه مردم ایران مشکلات و گرفتاری‌های زیادی دارند و‌ از مسیر باز خواهند گشت  بنابراین دوربین‌های خود را به این سمت گرفته‌اند و تا ببینند در جمهوری اسلامی چه خبر است.

ضرغامی خطاب به مردم گفت: مردم خصوصا جوانان که علی‌رغم بمباران‌های دشمنان و تبلیغات آنها پای انقلاب و نظام ایستادند و مسیر خود را تغییر نداده‌اند قدر خود را بدانند.

ضرغامی تصریح کرد: دغدغه مردم، اشتغال و گرانی است وقتی اخبار مفاسد کلان اقتصادی و دعواهای مشمئزکننده و ناتمام مسؤولان می‌بینند، به هر کاری دست می‌زنند.
حضور 9 دی 88 خودجوش بود
عضو شورای فضای مجازی با بیان اینکه مردم در ۹ دی سال ۸۸ بدون برنامه‌ریزی، به صورت خودجوش و فراگیر در خیابان‌ها حاضر شدند، افزود: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با من تماس گرفت که مردم از سراسر ایران پیام داده‌اند که تحمل این وضع را ندارند و می‌خواهند علیه فتنه‌گران تظاهرات و راهپیمایی کنند‌ و حتی کسانی که به موسوی و کروبی رای داده بودند وقتی این حرکت آنها را دیدند جدا شدند و در ۹ دی به خیابان آمدند.
سه شب اول با کروبی و موسوی صحبت کردم
وی با اشاره به اینکه به تعبیر حضرت علی(ع) فتنه ویرانگر است، افزود:  وقتی فتنه‌ای می‌شود حق و باطل قاطی می‌شود و بسیاری که از کسانی که خود را مهم جلوه می‌دهند در اثر فتنه می‌روند جبهه باطل.
ضرغامی با اشاره به پیچیده بودن فتنه سال ۸۸ تصریح کرد: در تهران هر چه با سران فتنه حرف زدیم و رهبری هر چه مماشات کردند که جلوی بهانه‌گیری آنها را بگیرند نتیجه نداد و آنها تلاش می‌کردند حضور مردم در انتخابات را زیر سوال ببرند و نمی‌خواستند حق را بپذیرند.

رئیس سابق سازمان صدا و سیما بیان کرد: در سه شب اول بعد از انتخابات که فضا آرام نبود با کروبی و موسوی صحبت کردم اما آنها نمی‌خواستند حرف حق را بپذیرند و تقلب را بهانه کرده بودند.

وی اضافه کرد: در همان لحظاتی که مردم در حال رای دادن بودند موسوی با شبکه بی بی سی مصاحبه کرد و گفت: با فاصله زیاد در سراسر کشور پیروز انتخابات شده و رئیس جمهور ایران شده است و تمام.

ضرغامی عنوان کرد: فاصله میان آرا آنقدر زیاد بود که نمی‌شود گفت تقلب شده اما آنها تقلب را بهانه کرده بودند.
 
انقلاب سوم در 9 دی رخ داد / سه شب اول با کروبی و موسوی صحبت کردم / اعتراضات شدید به عملکرد صدا و سیما در حضور ضرغامی / ضرغامی : مردم از وضعیت موجود ناراضی هستند + تصاویر و فیلم

حرکت یاسوجی ها جای آفرین دارد

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: حرکت ضد انقلاب برای ناامید کردن مردم است و این جمعیت ها امید دشمن را ناامید می کند. مردم ما حق شناسی می کنند و انسان های باتقوا در روز قیامت به سمت بهشت هدایت می شوند.

وی افزود: در حماسه ۹ دی مردم ما فقط با عکس رهبر معظم انقلاب و امام خمینی (ره) و بدون وابستگی به هیچ گروهی حق شناسی کردند.

ضرغامی خاطرنشان کرد: به رغم بمباران های تبلیغاتی، مردم ما پیوند خود را با انقلاب قطع نکردند و در یاسوج نیز مردم ما با اسلام، انقلاب و ائمه تجدید بیعت کردند و این حرکت جای آفرین دارد.

ضرغامی حماسه ۹ دی را حرکتی دانست که در اوج بصیرت، درک، فهم و رفتار عقلانی خودجوش و فراگیر در بین آحاد مردم و در سراسر کشور و بدون برنامه ریزی شکل گرفت.

وی به برخی از ابعاد فتنه ۸۸ اشاره کرد و گفت: فتنه ویرانگر است و در فتنه گرد و غبار ایجاد می شود و حق و باطل باهم قاطی می شود.

وی ابراز داشت: در این گرد و غبار فتنه که عده ای گول خوردند و نماد انحراف شدند برخی خواص نیز در آن راه قدم برداشتند و این شما مردم بودید که راه را پیدا کردید.

عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: در این فتنه، چندین شهید و جانباز دادیم و فتنه گران مراکزی را آتش زدند و خسارت های زیادی به بار آوردند و عده ای جوان نیز که فریب خوده بودند کشته شدند.

ضرغامی گفت: صرف نظر از شایستگی های رهبری، دنیا متحیر است که بعد از چهل سال با این هجمه از فشار، کشور ما مانند سوریه و یمن و … نمی شود و تازه این ماییم که به این کشورها کمک می کنیم و وقتی این موضوع را بررسی می کنند، می بینند که ساختار جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر ولی فقیه است.

مردم از وضعیت موجود ناراضی هستند

وی افزود: مردم از مشکلات اقتصادی، فقر و گرانی که بخشی مربوط به تحریم، سوء مدیریت و بخشی ناشی از رانت ها است ناراضی هستند.

ضرغامی گفت: کشور در اتاق شفاف فضای مجازی است و اگر کسی صدای خودش را رساند، پرونده های کلان اقتصادی و بی تدببری نیز مطرح می شود و در جاهایی مردم خود صدا را بلند کرده و اعتراض می کنند.

ضرغامی با اشاره به موسسات مالی غیرمجاز گفت: یکسری موسسات غیر قانونی پول مردم را گرفته اند و ورشکست شده اند و مردم نیز می گویند پول خودمان را برگردانید و در این میان اگر عده ای نیز شعار ساختار شکن بدهند مردم آنها را عقب می زنند.

وی افزود: این اعتراض است و مغایر و ضدیت با انقلاب نیست و اگر انتقاد از یک نهاد و شخصیت و رفتار یک ارگان مطرح می شود، مقابله با نظام نیست .

عضو شورای عالی فضای مجازی عنوان داشت: شاخص ما رهبری است و اگر مشکلی بین مسئولین است از این طریق حل خواهد شد و بیانات رهبری را مورد تاکید قرار دهید.

اعتراضات مردمی به صدا و سیما/ آقای ضرغامی چرا برادر رئیس جمهور در تلویزیون حضور دارد

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، پس از پایان مراسم ، تعداد زیادی از مردم به دور ضرغامی حلقه زده و با اعتراض از وضعیت موجود در صدا و سیما خواستار عدم پخش تصاویر برخی افراد در رسانه ملی می شدند.

اعتراضات به اندازه ای زیاد بود که مجال پاسخگویی را از ضرغامی گرفته بود در این حین ضرغامی از برخی خبرنگاران درخواست نمود که صدا و تصویر معترضان ضبط شود.

یکی دیگر از افراد از وضعیت موجود در کشور به شدت معترض بود و گفت : ما انقلاب کردیم که جلوی فساد را بگیرند ، جلوی چپاول گران بیت المال را بگیرند ، این چه وضعیتی است که در مملکت وجود دارد؟

فیلم برخی از انتقادها

 

دانلود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار