به یاد شهید نوجوان کربلا صورت گرفت
همزمان با پنجمین روز ماه محرم سوگواره «احلی من العسل» در رثای شهادت حضرت قاسم(ع) با حضور یک هزار دانش‌آموز پسر در آبیک برگزار شد.
کد خبر: ۵۰۰۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹ 27 September 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، همزمان با پنجمین روز ماه محرم سوگواره «احلی من‌العسل» در رثای شهادت حضرت قاسم(ع) با حضور یک هزار دانش‌آموز پسر دوره اول متوسطه صبح امروز در گلزار شهدای گمنام آبیک واقع در بوستان شهید رجایی این شهر برگزار شد.

در این مراسم دانش‌آموزان به یاد حضرت قاسم فرزند امام حسن مجتبی(ع) و شهادت ایشان در صحنه کربلا عزاداری، نوحه‌خوانی، سینه‌زنی و زنجیرزنی کردند.

دانش آموزان با سر دادن «لبیک یا حسین» و « وای یتیم حسنم» و «لبیک یا زینب» در سوگ نوجوان شهید کربلا ‌زنی و نوحه‌خوانی کردند.

به گزارش فارس، آمده است: در شب عاشورا، آنگاه که امام حسین(ع) خطبه خواند و به یاران خود فرمود: «فردا من و شما همه کشته خواهیم شد»، حضرت قاسم(ع) فکر کرد این افتخار از آنِ مردان و بزرگسالان است و شامل نوجوانان نمى‌شود.
 از این‌رو پرسید: «آیا من هم فردا کشته خواهم شد؟» امام حسین(ع) با مهربانى پرسید: «فرزندم، مرگ در نزد تو چگونه است؟» عرض کرد: «احلى من العسل» شیرین‌تر از عسل است.

حضرت فرمود: آرى به خدا سوگند، عمو به فدایت، تو از آنان هستى که پس از گرفتار شدن به بلایى سخت کشته می‌شوی.

حضرت قاسم (ع) از یاران عمویش امام حسین (ع) در واقعه عاشورا بود که در سن 13 سالگی پس از نبردی توسط عمر بن سعد به شهادت رسید.

بنابراین گزارش، در این سوگواره علاوه بر دانش آموزان، سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک، معاون پرورشی و تربیت این اداره، جانشین سپاه ناحیه امام صادق(ع)، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک و دیگر مسؤولان اداره‌کل آموزش و پرورش استان حضور داشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار