لاله افتخاری:
دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس نهم گفت: شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد نباید وارد حساب افراد خاص و ویژه‌خواران شود؛ امروز فسادزدایی از دانشگاه آزاد مطالبه مردم است و جدیت در اصلاح اقتصادی در تیم مدیریتی جدید دیده می‌شود.
کد خبر: ۴۳۴۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ 01 June 2017

به گزارش تابناک سمنان، لاله افتخاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به لزوم فسادزدایی از دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی به‌خصوص با پسوند «اسلامی» که دارد، انتظار می‌رود بیش از دانشگاه‌های دیگر در ارتباط با رعایت احکام اسلامی و سلامت مالی، معنوی، فرهنگی و ظاهری مقید باشد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حقیقت روزی که اسم دانشگاه آزاد اسلامی به میان آمد، انتظار می‌رفت که این نهاد دانشگاهی باشد که اگر دانشگاه‌های دولتی ما تا حدود قابل‌ توجه و قابل قبولی احکام اسلامی را رعایت می‌کنند، دانشگاه آزاد نمونه یک دانشگاه اسلامی به تمام‌عیار باشد؛ ولی متأسفانه می‌بینیم که از آن اهداف فاصله گرفته است.

افتخاری افزود: چه در مسأله حجاب و چه در مسائل دیگر، دانشگاه آزاد از اهداف و آرمان‌های خود فاصله گرفته است و مشاهده می‌کنیم که در بحث مالی هم علی‌رغم درآمدهای قابل‌توجهی که دارد و امتیازاتی که به آن داده‌ شده و توانسته از بسیاری از امکانات فیزیکی و زمین‌ها را در نقاط مختلف استفاده کند و ارزش‌افزوده زیادی برایش داشته باشد؛ ولی متأسفانه سوءاستفاده‌های بسیار زیادی شده است.

وی گفت: با تغییراتی که در حوزه مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی پیش‌ آمده و مطالبات مردم مبنی بر اینکه باید فسادزدایی و جلوی ویژه‌خواران گرفته و با آنان برخورد شود، در دانشگاه آزاد تیمی با جدیت در پی اصلاح اقتصادی و دیگر مشکلات آن برآمده‌اند و البته در کنار این مسائل، باید به مسأله فرهنگی هم نیز پرداخته شود.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس نهم خاطرنشان کرد: محور قرار دادن مسائل مالی و اقتصادی در دانشگاه آزاد اسلامی در گذشته باعث شده است که فرهنگ به فراموشی سپرده شود و نمی‌گوییم که فرهنگ سقط شده؛ ولی خوب مشکلات فرهنگی زیادی هم می‌تواند داشته باشد.

افتخاری افزود: افرادی باید با جدیت و بدون اغماض نسبت به این قضیه اقدام کنند و شهریه دانشجویان باید در راستای خدمت‌رسانی بهتر به آنها مورد مصرف قرار گیرد و برای آنان خرج و هزینه شود؛ نه اینکه در حساب افراد خاص و ویژه‌خواران قرار گیرد.

وی تصریح کرد: این امر باید صورت گیرد و دانشگاه آزاد به‌عنوان یک دانشگاه نمونه و الگو مطرح باشد؛ شعبی که در خارج از کشور دارد، هم باید الهام‌بخش و الگو باشند و اگر چنین نباشد، ضمن از دست رفتن اعتبار دانشگاه آزاد، جامعه دارای مشکلات فراوانی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار