مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با اشاره به کمبود کلاس درس در برخی شهر‌های این استان گفت: باید حداقل ۳۰ مدرسه در سایت مسکن مهر استان احداث می‌شد.
کد خبر: ۱۱۶۷۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۸ 15 May 2024

به گزارش تابناک سمنان، امیرحسین قزوینیان ۲۶ اردیبهشت‌ماه در بازدید استاندار سمنان از این اداره کل اظهار کرد: در حال حاضر ۹۳ پروژه مدرسه سازی در سطح استان در حال احداث بوده که این پروژه‌ها بالغ بر دو همت اعتبار نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: ۵۶ درصد پروژه‌های در حال احداث ما در مجموعه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مشارکتی هستند.

وی با اشاره به نیاز آموزشی برخی از مناطق در این استان تصریح کرد: احداث بالغ بر ۳۰ مدرسه باید در سایت مسکن مهر استان اجرایی می‌شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ادامه داد: ما امروز میراث دار گذشتگان هستیم، اما ایستاده ایم تا در راستای تحول در حوزه نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس گام موثری برداریم.

وی به استقبال خیرین از مدرسه سازی اشاره و اضافه کرد: ما در سال ۱۴۰۲ در بحث جذب مشارکت‌ها در کشور ما رتبه عالی را کسب کردیم و در حوزه جذب اعتبارات نیز در کشور رتبه نخست را به دست آوردیم.

استاندار سمنان نیز در این بازدید گفت: رویکرد دولت سیزدهم در بحث نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و همچنین احداث مجتمع‌های آموزشی، مثبت و سازنده است.

سید محمد رضا هاشمی، ضمن تبریک فرارسیدن سالروز تاسیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس از تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته در مجموعه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تقدیر کرد و افزود: دانش آموزان به عنوان جامعه هدف مجموعه نوسازی مدارس، افراد ارزشمند جامعه و آینده سازان کشور هستند.
هاشمی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش مجموعه‌ای انسان ساز بوده و احداث و نوسازی مدارس به عنوان یک میراث ماندگار ثبت خواهد شد.
استاندار سمنان گفت: خیرین مدرسه ساز در حوزه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تاکنون ورود بسیار مطلوبی داشته و با اقدامات خیر خود میراث ماندگاری را در حوزه مدارس و مجتمع‌های آموزشی از خود به یادگار گذاشتند.
وی همچنین تاکید کرد: استان سمنان در حوزه سرانه فضای آموزشی به دلیل وجود مدارس تخریبی، مدارس نیازمند استحکام بنا و بهسازی، نیازمند توجه ویژه است.
هاشمی عتاکید کرد: باید دقت لازم را داشته باشیم تا در توزیع اقلام و تجهیزات و اجرای پروژه‌های بهسازی و همچنین احداث مدارس، توسعه متوازن و عدالت را در سطح استان و بین شهرستان‌ها مَدنظر داشته باشیم.
استاندار سمنان گفت: اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم در خصوص تدوین پیوست فرهنگی و احداث مدرسه در سایت‌های نهضت ملی مسکن در استان در دستور کار قرار گیرد.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار