کد خبر: ۳۴۱۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵ 10 December 2016
به گزارش تابناک یزد، 10 هزار و 388 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد از خدمات درمانی و بیمه ای این نهاد در شش ماهه نخست امسال بهره مند شده اند.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد ضمن تشریح فعالیت های بخش بیمه و درمان این نهاد، نیاز مددجویان تحت حمایت را برای دریافت خدمات بهداشتی و درمانی بسیار ضروری دانست.

محسن علیزاده شورکی،  مدیرکل کمیته امداد استان یزد با بیان اینکه رسیدگی به امور درمانی و بیمه ای جامعه تحت حمایت از جمله اقدامات مهم حمایتی این نهاد است، افزود: ارائه خدمات درمانی به مددجویان در سرفصل‎های مختلفی از جمله پرداخت هزینه های دارو، ویزین پزشک، خدمات تشخیصی، بستری، دندانپزشکی، آزمایشگاه، بستری، پاراکلنیک، نگهداری بیماران، هزینه سفر و اقامت، لوازم پزشکی، کمک به ارتقای شاخص های بهداشتی نیازمندان و خدمات درمانی بیماران خاص انجام می شود، به همین منظور در شش ماهه ابتدای امسال بیش از هشت میلیارد و 550 میلیون ریال پرداخت شد.

وی کمک به ارتقای شاخص‎های بهداشتی مددجویان را یکی دیگر از اقدامات مهم انجام شده در این بخش برشمرد و افزود : احداث و مرمت سرویس بهداشتی، حمام و توزیع سبد کالاهای بهداشتی بین مددجویان از جمله اقدامات انجام شده در جهت ارتقای شاخص‎های بهداشتی مددجویان تحت حمایت است.  

وی با بیان اینکه بیمه اجتماعی مددجویان یکی از دغدغه‌های مهم کمیته امداد است، افزود: طی شش ماهه نخست امسال بیش از 18 میلیارد و 579 میلیون ریال برای حق بیمه تامین اجتماعی چهار هزار و 622 نفر از زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح اشتغال پرداخت شد .
علیزاده همچنین در خصوص عملکرد بخش بهداشت و درمان این نهاد در خصوص تامین امنیت تغذیه کودکان گفت: بیماری سوء تغذیه یکی از بیماری‎های شایع در میان کودکان است که در صورت بی توجهی به این امر معضلات و مشکلات غیر قابل جبرانی در آینده برای آنان ایجاد می شود، به همین منظور طی شش ماهه سال جاری بیش از چهار میلیارد و 350 میلیون ریال برای تهیه بسته‎ غذایی کودکان کمتر از شش سال مبتلا به سوء تغذیه هزینه شد.
به گزارش سایت خبری کمیته امداد، وی با اشاره به اینکه 201 مرکز درمانی شامل 22پزشک عمومی، 77 متخصص، 13 بیمارستان، 47 داروخانه، 15 درمانگاه، 14 مرکز خدمات تشخیصی، 5 دندانپزشکی و 8 مرکز متفرقه با این نهاد همکاری دارند، افزود: 10 هزار و 388 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد شامل سه هزار و 856 بیمه شده مرد و شش هزار و 532 بیمه شده زن از خدمات درمانی و بیمه ای این نهاد در شش ماهه نخست امسال بهره مند شده اند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار