فرمانده انتظامی استان یزد، آرامش و امنیت مردم را اولویت نخست نیروی انتظامی در سراسر کشور دانست و گفت: در استان یزد نیز این موضوع به شکل جدی مورد توجه همه نیروهای پلیس است.
کد خبر: ۳۰۴۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹ 30 September 2016

به گزارش تابناک یزد،سردار ایرج کاکاوند در سخنرانی‌های پیش از خطبه‌های نمازجمعه یزد به مناسبت هفته نیروی انتظامی با اشاره به اینکه اصلی‌ترین مأموریت پلیس حفظ آرامش و امنیت پلیس و برخورد با مخلان نظم و آسایش جامعه است، اظهار داشت: این مهم در دستور کار پلیس استان یزد بوده و به شکل جدی مورد توجه همه نیروهای پلیس در بخش‌های مخلتف است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره 170 شهید نیروی انتظامی استان یزد بیان کرد: این افراد به خاطر حفظ امنیت و آرامش مردم، مبارزه با اشرار و قاچاقچیان و جلوگیری از تعرض افراد سودجو به جان و مال مردم به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند.

کاکاوند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائلی که طی چند روز اخیر در یزد به وقوع پیوست و سبب نگرانی مردم به ویژه اهالی بازار شد، درگذشت جوان زرگر را به خانواده وی و همه بازاریان به ویژه صنف زرگران استان یزد تسلیت گفت و افزود: پلیس از زمان کسب اطلاع از این حادثه تا زمان دستگیری قاتلان در یکی از استان‌های غربی کشور لحظه‌ای در آرامش نبود.

وی تصریح کرد: با تلاش نیروهای پلیس استان یزد نمی‌تواند استانی امن برای جولان اشرار باشد و با همکاری مردم و تلاش پلس، یزد استانی امن و به دور از شرارت و جرائم خشن خواهد بود.

فرمانده انتظامی استان رتبه استان یزد در بروز جرائم خشن و شرارت را بسیار پایین خواند و افزود: یزد جزو دو یا سه استانی است که کمترین جرائم خشن در آن رخ می‌دهد و امسال نیز در شش ماهه نخست سال جاری، آمار قتل در این استان نسبت به شش ماهه اول سال گذشته کاهش 50 درصدی داشته است.

کاکاوند در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در تأمین امنیت استان یزد و کاهش سرقت به همکاری و مشارکت جدی مردم استان نیاز است، خاطرنشان کرد: مردم باید ضمن دقت در موارد مشکوکی که در اطراف آنها می‌گذرد، خود نیز نسبت به تامین امنیت به ویژه در نگهداری از اموال خود کوشا باشند.

وی تأکید کرد: مردم توصیه‌های پلیس در زمینه قفل خودرو و موتورسیکلت، تامین امنیت منازل با استفاده قفل‌های مطمئن و درب‌های ضد سرقت و ... کوشا باشند و راه را برای دستبرد افراد متخلف و سارقان مسدود کنند.

کاکاوند با اشاره به اینکه خوشبختانه در شش ماهه اول امسال آمار سرت در استان یزد 11 درصد کاهش داشته است، اظهار داشت: امیدواریم با همراهی و مشارکت مردم، این آمار در سال جاری از کاهش قابل ملاحظه‌تری برخوردار باشد.

وی در مورد تصادفات نیز بیان کرد: استان یزد در مجموع در زمینه تصادفات جرحی، خسارتی و فوتی در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از کاهش 20 درصدی برخوردار بوده است.

فرمانده انتظامی استان یزد عنوان کرد: میزان تصادفات فوتی در حوزه شهری در مدت یاد شده 32 درصد و در حوزه جاده‌ای 20 درصد کاهش داشته و در مجموع در سطح استان یزد میزان تلفات تصادفات کاهش 25 درصدی داشته است.

وی افزود: استان یزد تا سال گذشته جزو استان‌های اول در تلفات تصادفات بود اما اکنون جزو استان‌های برتر در کاهش تلفات و تصادفات بوده که این امر با کمک و تلاش پلیس و همکاری و توجه مردم امکان‌پذیر شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار