در یک طومار چند هزار امضا شده؛
در یک اقدام جالب، مردم و بازاریان یزدی با امضای طوماری چند ده متری از مسئولان قضایی کشور و استان خواسته اند هر دو برادر قاتل در ماجرای سرقت از طلافروشی را اعدام کند.
کد خبر: ۳۸۸۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴ 05 March 2017
به گزارش تابناک یزد، چند ماه پیش خبر از یک قتل و سرقت در یزد پیچید. دو برادر سابقه دار به سراغ یک طلافروشی معتبر در مرکز بازار طلای یزد موسوم به بازار زرگرها رفتند و بعد از شناسایی آن در یک زمان مناسب، جوان طلافروش یزدی را به طور وحشیانه ای در پارکینگ مسجد نزدیک بازار به قتل رسانده و طلاها را سرقت کردند.
همزمان خبر رسید که چند روز قبل از سرقت طلافروشی، یک صراف یزدی مورد سوء قصد قرار گرفته است. صراف گفته بود دو مرد با عنوان مامور انتظامی وی را بازداشت کرده وسپس با ضربات چاقو قصد کشتن وی را داشتند ک هبه صورت معجزه آسایی جان به در برده است.
انتشار این اخبار یک احساس ناامنی وسیعی در یزد ایجاد کرد به طوریکه نگرانی های مردم از سرقت در میانه روز در بازار زرگرها که تحت کنترل و مراقبت است، چگونه شدنی است.
خوشبختانه با همکاری نیروهای امنیتی و انتظامی دو برادر قاتل در کمتر از یک هفته در یکی از شهرهای غربی کشور دستگیر شدند و بعد از طی مراحل مختلف چندی پیش دادگاه آنها برگزار شد.
دادگاه کیفری استان یکی از برادرها را به اعدام و دیگری را به تحمل زندان محکوم کرد حکمی که هفته پیش توسط دیوان عالی کشور تایید شد.
در عین حال پرونده مشابهی برای این دو برادر قاتل در دادگاه انقلاب در حال بررسی است که فساد فی الارض آنها پیگیری شود.
در بازجویی ها مشخص شد که این دوبرادر با سوئ استفاده از عنوان مامور انتظامی به طلافروش و صراف نزدیک شده اند.
این اخبار باعث ایجاد حس ناامنی در بین مردم استان یزد شد در عین حال که سرعت عمل نهادهای ذیربط در شناسایی و برخورد با عاملان جای تقدیر داشت.
اواخر هفته گذشته مردم و بازاریان یزدی یک طوماری امضا کردند که در آن طومار از مسئولان قضایی خواسته شده بود با توجهبه تاثیرات این قتل در مقوله "احساس امنیت " در استان یزد، هر دو برادر به پای چوبه دار بروند. 
گفتنی است تعداد امضاهای این طومار به چند هزار نفر رسید و مستندات آن در نامه ای توسط بزرگان بازار یزد به مسئولان ملی و استانی ارسال شده است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ممم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
بهترین و با عدالت ترین حکم اعدام هر دو برادر است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
نه اعدامش نکنید که وقتی آزاد شد چند تا دیگه را بکشه واقعا خنده داره .
بی نامم
|
United Arab Emirates
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
خواهش دارم ازتون ازاعدام دومش بگذریدبه فکرپدرمادرپیرشم باشید شمایه داغ دیدیداوناهم یه داغ دیدن بیشترازاین کمرپدرمادرپیرشانونشکنین ازش بگذریدتوزندانه دیگه کاری نمیتونه بکنه میدونم آقای حق شناس جوان بودن من کاری ندارم که چی کردن ففط به فکرپدرمادرای مردم هستم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار