تابناک کهگیلویه و بویراحمد
مهمترین مباحث مطرح شده در خطبه های نماز جمعه این هفته به موضوع قراردادهای نفتی بود که تقریبا تمام امامان جمعه به آن اشاره کردند.
کد خبر: ۲۵۰۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۵ 03 September 2016
تابناک کهگیلویه وبویراحمد،با توجه به اهمیت خطبه های نماز جمعه در نظام اسلامی و همچنین اعلام مواضع سیاسی اتخاذ شده از سوی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه توسط امامان جمعه،مهمترین این مواضع سیاسی که می تواند در مسائل سیاسی استان و کشور تاثیر گذار باشد در بسته ای خبری ویژه منتشر می شود.
فکر رسیدن به تفاهم با مذاکره اشتباه است
حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی امام جمعه گچساران با اشاره به خارج کردن منافقین از لیست تروریست ها توسط دولت آمریکا گفت: اینکه فکر کنیم با مذاکره می‌توانیم به تفاهم برسیم این یک فکر اشتباه است چرا که آنها به دنبال این نیستند که بر اساس منطق مذاکره صورت بگیرد بلکه تنها به دنبال اجرایی کردن اهدافشان هستند.
حجت‌الاسلام حجازی با بیان اینکه باید مراقب باشیم فریب روش‌های آنها را نخوریم تصریح کرد: نمی‌دانم چگونه هنوز عده‌ای متوجه فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص نمی‌شوند.
وی افزود: مقام معظم رهبری در همین روزهای گذشته نیز به این مسأله اشاره کردند که اینکه تصور کنیم با مذاکره می‌توان به نقاط مشترک رسید، اشتباه است و تجربه ثابت کرده که آمریکایی‌ها در مذاکرات به دنبال تحمیل خواسته‌های خود هستند و ما باید مراقب باشیم.
حجت‌الاسلام حجازی با یادآوری فاجعه سال گذشته منا تأکید کرد: حادثه دلخراش و ننگین منا را هیچ‌گاه فراموش نکرده و نخواهیم کرد.
کسانی که در خصوص حقوق های نجومی واژه جدید در می آورند مراقب باشند
امام جمعه کبگیان درباره تکلیف حقوق‌های نجومی گفت: مطالبه مقام معظم رهبری و حق ملت بر زمین مانده است و نخواهیم گذاشت‌ بر زمین بماند لذا اینکه عده‌ای می‌آیند از خود واژه جدید درمی‌آورند مراقب باشند در کشوری که جوانانش با حقوق 700 هزار تومانی می‌توانند زندگی کنند چرا مسؤولانش باید700 میلیون تومان بگیرند، بنابراین مردم خواهان جواب هستند.
امیدوارم مجلس مانند برجام در 20 دقیقه قرارادادهای نفتی را تصویب نکند
حجت الاسلام اسماعیل صلواتی امام جمعه قلعه رئیسی به موضوع قراردادهای نفتی هم اشاره و تصریح کرد: قراردادهای نفتی چیزی جزء خسارت و غارت اموال کشور و به خطر افتادن منافع ملی و فروختن سرمایه کشور چیزی را نصیب ملت نمی کند این نوع قراردادهای توهین به جوان این مملکت است و راه نفوذ را هموار می کند این قراردادها با اصول اولیه اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد اگر توجه جدی نظارت نشود به کشور خسارات جبران ناپذیری وارد می شود امیدواریم مجلس هم مثل برجام در 20دقیقه آنها را تصویب نکند و انتظار ملت این است که نمایندگان در این رابطه تصمیم انقلابی بگیرند.
امام جمعه قلعه رئیسی به وضعیت کاری جاده دهدشت به قلعه رئیسی هم اشاره و اضافه کرد: جاده ای سه کیلومتری در چاروسا است که نه تونل می خواهد نه از کوهساران می گذرد حدود 860 روز از شروع بکار آن می‌گذرد، بزرگراه امام علی(ع) تهران کمتر از 20ماه طول کشید، تونل توحید این قدر طول نکشید، در استان ما هم تمام جاده های گچساران و جاده باغچه سادات اینقدر طول نکشید و هیچ کس نیست پاسخگو این سه کیلومتر باشد که چه اتفاقی رخ داد و امیدواریم مسئولان یک مقدار به خودشان بیایند و این وضع را درست کنند.
امروز مردم از دولت گله مند هستند
حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل در خطبه‌های نماز جمعه لنده اظهار داشت: یکی از موضوعات مطروحه در جامعه که در بین عامه مردم نیز مطرح می‌باشد بحث حقوق‌های نجومی و مفسدین اقتصادی است.
وی افزود: پیگیری و معرفی مفسدین اقتصادی و حقوق‌های نجومی یکی از خواسته‌های به حق مردم از دولتمردان و قوه قضائیه می باشد که نیاز است با جدیت و تلاش بیشتری پیگیری شود.
امام جمعه لنده اعتماد مردم به مسؤولان را بالاترین سرمایه برای دولتمردان و مسؤولان خواند و گفت: اهمال و کوتاهی دولت در معرفی مفسدین اقتصادی باعث بی اعتمادی مردم به دولت و مسؤولان خواهد شد.
محمودی‌اصل یادآور شد: امروز مردم از عدم معرفی مدیران با حقوق‌های نجومی به دستگاه قضایی توسط دولت گلایه‌مند هستند و این خود موج عظیمی از اعتراضات و ناراحتی‌ها همراه با کم‌رنگ شدن اعتماد مردمی به مسؤولان را به همراه دارد.
پیامد های 17 شهریور
حجت‌الاسلام شعیب عبدالپور خطیب موقت شهر دیشموک بیان کرد: با اشاره به 17 شهریور سالروز به شهادت رساندن جمعی از مردم بی‌گناه گفت: 17 شهریور سه پیامد خوب برای ما داشت یکی اینکه چهره پلید شاه که به مردم مظلوم رحم نکرد رسوا شد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی دیشموک گفت: 17 شهریور پیامدی دیگری داشت و آن پیامد شعار دروغ حقوق بشر آمریکایی بود که خودش همیشه مدعی است ضمن آنکه 17 شهریور مسیر پیروزی انقلاب اسلامی را هموار کرد.
مردم آمدند دولت هم به وعده هایش عمل کند
امام جمعه یاسوج با بیان اینکه دولت سفری به استان کهگیلویه و بویراحمد داشت و مردم هم استقبال خوبی از کاروان دولت داشتند، افزود: مردم کار خود را انجام دادند و استقبال خوبی از رئیس جمهور و دولت داشتند و اکنون وظیفه دولت است که آن چه را که وعده داده عمل کند.
حسینی در بخش دیگری از اظهارات خود به اقداماتی که عربستان تاکنون علیه ایران انجام داده اشاره کرد و گفت: در سال 66 تعداد زیادی از زائران خانه خدا را به شهادت رساندند و در سال گذشته نیز در نهایت بی‌تدبیری تعداد زیادی از زائران ایرانی و سایر زائران کشته شدند.
وی در ادامه افزود: این رژیم 10 هزار کودک و مرد و زن یمن را به خاک و خون کشیده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار