معاون امور عمرانی استاندار یزد با اشاره به اهمیت کار کارگروه ثبت جهانی بافت تاریخی یزد گفت: ادارات نمایندگان ثابت به کارگروه ثبت جهانی بافت تاریخی معرفی کنند.
کد خبر: ۲۴۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱ 18 April 2015

به گزارش تابناک یزد، سید محمدرضا سیدحسینی، در جلسه کارگروه ثبت جهانی بافت تاریخی یزد با بیان اینکه تغییر هر باره نمایندگان دستگاه ها، سبب طرح مسائل و موضوعات تکراری می شود ضمن اینکه نمایندگان دستگاه ها باید از کلیه مصوبات و روند جلسات مطلع باشند زیرا در آینده نزدیک باید با کارشناسان یونسکو جلساتی برگزار کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی فعالان میراث فرهنگی در بافت تاریخی و بازار سنتی یزد بیان کرد: نظافت، نور، خروج اتباع بیگانه، تامین امنیت و ... همه از نیازهای بافت تاریخی است و این کمبودها به واقع وجود دارد اما ثبت جهانی بافت تاریخی یعنی تلاش برای رفع همه این مشکلات.

وی تاکید کرد: مشکلات بافت تاریخی به تدریج و به مرور زمان ایجاد شده و زمان لازم است تا این مشکلات برطرف شود و رفع آنها در کوتاه مدت امکان ندارد و برای رفع آن هم همکاری و مشارکت مردم و هم همکاری و انجام تعهدات و عمل به مصوبات از سوی دستگاه های مختلف نیاز است.

معاون امور عمرانی استاندار یزد در مورد بازارهای بافت تاریخی یزد و مشکلات مطرح شده از سوی نماینده بازار تاریخی در این جلسه کارگروه نیز اظهار داشت: در دنیا بسیاری از ساختمان‌ها، پاساژها و فروشگاه‌های مدرن و موفق احداث شده اما هنوز جاذبه‌ های بازارهای سنتی بیشتر است و واقعیت این است که ما خود نیز کوتاهی ‌هایی کرده ‌ایم و عامل از بین رفتن رونق بازارهای سنتی شده‌ ایم.

سیدحسینی تاکید کرد: البته در بازار خان یزد، ‌ مشکل پارکینگ و شلوغی خیابان وجود دارد و معتقدیم برای حل این مشکل، خیابان قیام یزد باید پیاده‌ راه شود که اگر این اتفاق رخ دهد، بازار سنتی باز هم رونق خواهد گرفت.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار