فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: این نیرو با حضور ناوگروه های اعزامی خود به آب های بین المللی و دور دست اقتدار کشور را مقابل چشم جهانیان به نمایش گذاشته و مظهر اقتدار مردم در دریا محسوب می شود.
کد خبر: ۲۳۹۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰ 01 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، امیر دریادار حبیب الله سیاری چهارشنبه در مراسم استقبال از ناوگروه چهلم اعزامی به آب های آزاد و دور دست و اعزام ناوگروه چهل و یکم به این آب ها در بندرعباس ، افزود : نداجا با اعزام ناوگروه های خود به آب های آزاد و دوردست ؛تدبیر مقام معظم رهبری را در مظهر اقتدار ملت ایران بودن این نیرو درون دریاها را اجرایی کرده است.

وی با بیان اینکه مردم ایران با هویت و مقتدر هستند ، ادامه داد: همچنین جمهوری اسلامی ایران دارای منافع راهبردی و کلانی در دریاها است که نداجا برای تامین و حفظ آنها تلاش می کند.

فرمانده نداجا اضافه کرد: تامین امنیت خطوط مواصلاتی دریایی و تردد کشتی های کشور که چرخه اقتصادی را می چرخاند جزء منافع نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.

فرمانده نداجا با تاکید بر اینکه به دنبال برقراری امنیت در منطقه و دفاع از منافع خود هستیم ، خاطر نشان کرد: نیروی دریایی با حضور در شمال اقیانوس هند به ویژه خلیج عدن که بواسطه دزدان دریایی دچار ناامنی شده به دنبال حفظ منافع کشور است.

امیر دریادار سیاری اظهار داشت: با حضور ناوگروه های ارتش در آب های بین المللی می توان خطوط مواصلاتی کشور را حفظ کرد و اقتدار و بزرگی مردم ایران را نشان داد.

وی افزود: مبارزه با ایران هراسی نیز در دستور کار ناوگروه های اعزامی به آب های بین المللی قرار دارد چون تبلیغات دشمن آنچنان وسیع وگسترده است که گاهی مطالبی را علیه مردم ایران تبلیغ می کنند که به هیچ وجه در شان ملت ایران نیست.

فرمانده نداجا با اشاره سالروز رحلت جانسوز امام خمینی (ره) ، ابراز داشت: درس امام راحل رسیدن به خود باوری و خودکفایی بود و اکنون به این خودباوری و خودکفایی در عرصه دریاها دست یافته ایم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: امام می فرمود برای تامین تجهزات مورد نیاز خود به ویژه تجهیزهای مورد نیاز نیروهای مسلح باید روی پای خود به ایستید و به هیچ وجه دست نیاز به سوی دیگران دراز نکیند.

امیر دریادار سیاری ادامه داد: در عرصه دریاها ناو را هدایت ، مشکل های فنی آنرا برطرف کرده و دریانوردی های طولانی مدت انجام می دهیم.

وی خاطر نشان کرد: کسی باور نمی کرد بتوانیم ناوشکن بسازیم و یا اینکه در عرصه زیر دریاها و آب های بین المللی حضور داشته باشیم ولی اکنون با درس خودباوری که امام راحل مدرس آن بود به این نتایج بزرگ دست یافته ایم.

امیر دریادار سیاری اضافه کرد: یکی از این خود باوری ها ، حضور مستمر در دریا های آزاد است و این توانمندی وجود دارد که در دیگر جاها نیز حضور داشته باشیم.

فرمانده ناوگروه چهلم جمهوری اسلامی ایران در این مراسم ابراز داشت: این ناوگروه متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران البرز و ناو پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران تنب به استعداد 274 نفر پرسنل 15 فروردین ، عازم ماموریت گشت اطلاعاتی عملیاتی شد و پس از 55 روز دریانوردی و طی شش هزار و 870 مایل دریایی به میهن بازگشت.

ناخدا یکم رامین تقی پور ادامه داد: این ناوگروه اهدافی از قبیل اجرای دستورها و فرمان های مقام معظم رهبری ، حفظ و حراست از منافع جمهوری اسلامی ایران در آب های دور دست، به اهتزاز در آوردن پرچم ملی مذهبی جمهوری اسلامی ایران در پهنه آب های بین المللی ، خنثی کردن پروژه ایران هراسی ، تامین امنیت خطوط مواصلاتی کشتیرانی ، مقابله با پدیده دزدان دریایی و ارزیابی توان ماندن در دریا بدون نیاز به هرگونه پشتیبانی از ساحل را پی گیری کرد.

وی اشاره کرد: شناسایی 36 مورد یگان شناور و پروازی نظامی ، رهگیری 762 فروند واحدهای نظامی و غیر نظامی عبوری در خلیج عدن ، مانیتورینگ 123 فروند کشتی تجاری و نفتکش عبوری ، اجرای 104 ساعت آموزش علمی و عملی به کارکنان یگان های شناور ناوگروه و بازدید از بندر صلاله عمان برای نشان دادن اقتدار و رساندن پیام صلح و دوستی جمهوری اسلامی ایران به سایر ملت ها را در مدت ماموریت خود اجرا کرد.

ناوگروه هل ویکم متشکل از ناو پشتیبانی لاوان و ناوشکن شهید دریابان نقدی برای انجام ماموریت از منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش به آب های آزاد اعزام شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار