امام جمعه شهرستان بندرعباس با اشاره به رشادت‌های مدافعان حرم در دفاع از مرزهای اعتقادی گفت: غیرت مذهبی تشیع اجازه تکرار دوباره حادثه عاشورا را نمی‌دهد.
کد خبر: ۱۳۹۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۲ 04 December 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به اینکه باید به آگاهی و بصیرت رهبر مقتدر ایران اسلامی افتخار کرد اظهار داشت: اینکه مقام معظم رهبری، ایران را ام القری جهان اسلام می‌نامند یک حقیقت محض است و شوخی نیست.
 
وی افزود: اکنون که داعش بی‌عقل با رفتار وحشیانه خود، چهره اسلام را خراب می‌کند چه کسی به فکر ترمیم این چهره است، همانگونه که با فرمان رهبر کبیر انقلاب، سلمان رشدی را در جای خود نشاندند بنابراین باید با تبعیت از رهبری و جانفشانی و فداکاری، داعش را نیز نابود کرد.
 
امام جمعه بندرعباس با تاکید بر اینکه جوانان اروپایی باید ژرف نگر باشند و حوادث پیرامون خود را بهتر بنگرند تصریح کرد: جوانان باید بدانند که چه کسانی این شرایط را به وجود آورده و امنیت را در کشورهای غربی از بین برده اند، داعشی ها از غرب برمی‌خیزند و به غرب باز می‌گردند.
 
وی با بیان اینکه چه کسی اندیشه وهابیت را در بین قبیله بدوی قرار داد ابراز داشت: آل یهود یک قبیله بدوی بود که اندیشه وهابیت را در اذهان قبایل که در نبرد با مار و عقرب بودند رواج داد.
 
نماینده ولی فقیه در هرمزگان با انتقاد از برخورد دوگانه جوامع غربی با تروریسم گفت: چرا کلمه ترور در جامعه اسلامی و در فرانسه 2 معنای متفاوت دارد، سالیان متمادی دنیای اسلام با این بن بست روبه رو است و غربیها با این قضیه، رفتار دوگانه دارند.
 
آیت الله نعیم آبادی در ادامه با اشاره به حمایت غربی‌ها از تروریست‌های شناخته شده در منطقه اذعان داشت: اگر فرانسوی‌ها در خیابان‌ها امنیت ندارند، مردم مظلوم فلسطین، دهها سال است که در خانه خود در عذابند و آرامش و آسایش ندارند.
 
وی، با بیان اینکه غرب به دنبال غالب کردن فرهنگ خود در جوامع اسلامی است تصریح کرد: جوامع غربی می‌خواهد فرهنگ متعالی اسلامی را که همان احترام به پدر و مادر و رعایت سایر رسوم است را تغییر دهد که می توان از این اقدام آنان به عنوان تروریست فرهنگی تعبیر کرد.
 
نعیم آبادی ادامه داد: غرب می‌خواهد با ترور فرهنگ، فرهنگ خالص را بگیرد و فرهنگ بی‌بندو بار و خشن خود را به جامعه اسلامی غالب کند.
 
خطیب جمعه بندرعباس ادامه داد: غیرت مذهبی شیعیان اجازه نمی‌دهد که عتبات عالیات در خطر باشد و ما نظاره‌گر باشیم.
 
وی با انتقاد از منتقدان اقدامات مدافعان حرم تاکید کرد: شما بهتر است خودتان را درست کنید اما ما دوباره اجازه نمی‌دهیم حادثه کربلا دوباره تکرار شود که اگر مدافعان حرم به کمک ارتش سوریه و عراق نمی رفت قطعا داعش سوریه را می‌گرفت.
 
آیت الله نعیم آبادی در ادامه خطاب به منتقدان مدافعان حرم گفت: این اندیشه‌های فاسد را از خودتان دور کنید زیرا ملت ایران نمی‌تواند در برابر ظلم و ستم‌هایی که به ملت‌های مسلمان منطقه و جهان اسلام می‌شود ساکت بماند و فرهنگ ملت ایران سکوت در برابر ظالم نیست و به دنبال گسترش این فرهنگ در جوامع مختلف است.
 
نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به افتخار ایران به شهدای مدافع حرم تصریح کرد: ما ملت ایران هرگز نمی‌توانیم نسبت به ظلم و ستم بی‌تفاوت باشیم و همانگونه که در کشور بوسنی و هرزگوین ورود کرده و از مظلومان دفاع کردیم در هر نقطه از جهان که صدای مظلومی شنیده شود بر خود واجب می‌دانیم که در حد توان مساعدت کنیم.
 
وی به حضور 26 میلیون زائر در پیاده روی اربعین حسینی امسال،اشاره داشت و  این حرکت بزرگ را موجب شکستن هیمنه استکبار دانست.
 
امام جمعه بندرعباس در پایان، خطاب به نوکران شیطان بزرگ در داخل کشور و منطقه که با مطرح کردن تراژدی ایرانی کردن اربعین به دنبال تفرقه افکنی هستند گفت: ملیت زائرین اربعین را شیعیانی از کشورهای ایران، پاکستان، بحرین، هندوستان و دیگر کشورهای جهان اسلام تشکیل می دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار