همزمان با روز عاشورای حسینی، شهر بندرعباس، غرق در حزن، ماتم و عزا شد و مردم این شهر با حضور در مراسم عزاداری در قالب دسته‌جات سینه‌زنی و زنجیرزنی به سوگواری و عزاداری در مظلومیت سیدالشهداء و یارانش پرداختند.
کد خبر: ۱۱۷۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱ 24 October 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، بغض‌های گره خورده مردم بندرعباس امروز در سالروز شهادت مظلومانه سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) همنوا شده و به گوش جهانیان رسید.
 
مردم شهر بندرعباسکه شب گذشته را تا پاسی از سحر به سوگواری نشسته بودند، از نخستین ساعت‌های صبح امروز دوباره آیین‌های عزاداری خود را از سرگرفته و در سوگ سید و سالار شهیدان و 72 یار باوفای ایشان نشستند.
 
خیابان‌ها و محله‌های شهر بندرعباس از نخستین ساعات روز عاشورا مملو از حضور دلدادگان حضرت امام حسین (ع) بود و با حضور گسترده در مکان‌های مذهبی و حرکت دسته‌های سینه‌زنی، زنجیرزنی و یا حسین گویان در عزای شهادت اباعبدالله الحسین(ع) اشک ماتم ریختند.
 
در این مراسم مذهبی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام به ذکر مصیبت حضرت حسین ابن علی(ع ) و مصائبی که در حادثه عاشورا و در سرزمین کربلا برخاندان و یاران آن حضرت واقع شده، پرداختند.
 
نگاه‌ها همه اشک آلود است، پیراهن‌ها مشکی، شال‌ها سبز و مشکی، نگاه‌ها پر از التماس و خواهش برای اجابت دعاها و نذورات همه نشان از یک واقعه عظیم در تاریخ شیعه و اسلام دارد.
 
همچنین ایستگاه‌های صلواتی متعددی در مسیر سوگواران و عزاداران به پذیرائی از عاشقان سیدالشهداء می‌پردازند. عاشقان حضرت امام حسین (ع) امروز بار دیگر با فریادهای «یا حسین(ع) و یاعباس(ع)»، عشق و ارادت‌ خالصانه خود را به‌ خاندان‌ عصمت‌ و طهارت‌ (ع) ابراز کردند.
 
مردم دیندار بندرعباس به یاد شجاعت و فداکاری حضرت سیدالشهدا(ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع) و دیگر اهل بیت و اصحاب آن حضرت در دشت کربلا، بار دیگر درس ایثار و از خود گذشتگی در راه دین خدا را مرور کردند و عبودیت و بندگی و امر به معروف و نهی از منکر و عشق به نماز را از مکتب آن امام همام آموختند. امروز نوای "یا سید و سالار شهیدان" و "یا حضرت ابوالفضل "در جای جای شهر بندرعباس به گوش می‌رسد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار