رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد هزار و ۱۸۵ زندانی با بهره‌مندی از ارفاقات قانونی به آغوش خانواده‌شان برگشتند.
کد خبر: ۱۱۵۹۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۹ 21 March 2024

به گزارش تابناک سمنان، محمدجعفر عبدالهی ۲ فروردین ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: طی ۱۱ ماهه سال قبل ۶ هزار و ۶۹۸ مورد مرخصی نیز به زندانیان اعطاء شده است.

وی با بیان این که تلاش و همت دادگستری کل استان سمنان، بهره مندی هرچه بیشتر زندانیان واجد شرایط از ارفاقات قانونی است، افزود: حبس زدایی، کاهش جمعیت کیفری و اعمال مجازات‌های جایگزین حبس از اهداف مورد تاکید رئیس قوه قضاییه در سال ۱۴۰۲ بوده و دادگستری کل استان سمنان در راستای نیل به این هدف از هیچ اقدام قانونی مضایقه نکرده است.

وی گفت: مسئولین قضایی مکلف شده اند با بررسی دقیق پرونده‌های زندانیان و احراز استحقاق آنان، بهره مندی زندانیان را از زمان انشا رای و حتی در جلسات شورای طبقه بندی زندان و بازدید‌های مختلف از ندامتگاه‌ها پیگیری کنند.

عبدالهی در تشریح برخی از این ارفاقات عنوان کرد: ارفاقات قانونی شامل عفو منجر به آزادی و تخفیف، آزادی مشروط، آزادی باگذشت شاکی، آزادی تخفیف مجازات به علت گذشت شاکی (ماده۴۸۳)، آزادی تعلیق مجازات و مرخصی منجربه آزادی اتفاق افتاده است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: برخی از این محکومین به تعداد ۲۲۳ نفر با استفاده از پابند الکترونیکی از زندان آزاد شدند و نظارت بر آنان در بیرون از ندامتگاه‌ها ادامه دارد و بازگشت شرافتمندانه شان به جامعه رقم خورده است.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار