با حضور معاون پارلمانی رئیس‌جمهور کلنگ کارخانه کاشی در کشکوئیه رفسنجان به زمین زده شد.
کد خبر: ۱۱۴۸۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۶ 12 January 2024

به گزارش تابناک کرمان، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان عصر امروز در حاشیه آیین کلنگ‌زنی کارخانه کاشی در کشکوئیه با اشاره به اینکه کوتاهی‌ها در منطقه موجب مهاجرت اهالی شده است، اظهار کرد: زیرساخت‌ها و نیروی انسانی خوبی در منطقه وجود دارد و برای جلوگیری از مهاجرت‌ها باید به سمت تولید و صنعتی شدن پیش برویم.

وی افزود: احمدآباد دئفه ناحیه صنعتی خصوصی خواهد شد و بخشی از ظرفیت کاری آن به این منطقه منتقل می‌شود.

فداکار افزود: تا قبل از پایان این دولت این کارخانه به بهره‌برداری خواهد رسید.

راه‌اندازی زنجیره تأمین در جوار کارخانه کاشی کشکوئیه

فروتن مدیرعامل و سرمایه‌گذار این پروژه نیز اظهار کرد:، چون سابقه ۲۰ تا ۲۵ ساله در صنعت کاشی و سرامیک داریم سعی کردیم کار جدیدی باشد و از اقیانوس قرمز، خودمان را خارج کنیم.

وی اضافه کرد: در تولید اسلب و اندازه‌های بزرگ در حال حاضر یک کارخانه در کشور داریم در جلسات کارشناسی که داشتیم در بحث اسلب محصول خاصی را هدف قرار دادیم که در کل دنیا ۱۰ کارخانه این محصول را تولید می‌کنند.

این سرمایه‌گذار یزدی عنوان داشت: در فاز ۱ محصول اسلب با اندازه ۱.۶۰ در ۳۲۰ با ضخامت ۶ میلیمتر تولید خواهد شد و قطعا این محصول در بازار‌های صادراتی محصول موفقی خواهد بود و بازار خیلی خوبی دارد.

وی خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک در بحث زنجیره تأمین اگر حتی سرمایه‌گذار نیابد خودمان کارخانه‌های جانبی را کنار این مجموعه ایجاد می‌کنیم و این قول را به امام جمعه و بخشدار دادم. امیدوارم به کمک همه مسؤولان بتوانیم این کار را هرچه زودتر به اتمام برسانیم.

فروتن اظهار داشت: پایان سال آینده فاز ۱ این کارخانه را به بهره‌برداری می‌رسد و مردم این منطقه منتفع خواهند شد و از همه روستا‌های اطراف می‌توانند در این کارخانه مشغول به‌کار شوند.

وی در پایان سخنان خود ابراز داشت: میدان الان اینجاست و امیدواریم به برکت خون حاج قاسم مرد میدان، مسؤولان کمک کنند هرچه زودتر این کارخانه را به بهره‌برداری برسانیم.

ایجاد دومین کارخانه کشکوئیه در راه است

حسین رضایی فرماندار ویژه رفسنجان نیز در این آیین گفت: در منطقه رفسنجان تمام اتکا به باغات پسته و منابع آب زیرزمینی هست که باید فشار را از منابع آب برداریم.

وی از کم‌آبر بر بودن صنایعی همچون کاشی یاد کرد در حالی که کشاورزی مصرف آب بالایی دارد و افزود: باید به صنایع کم آب‌بر مانند فولاد و دیگر صنایع ورود کنیم. ضمن آنکه در منطقه نوق کارخانه پارچه‌بافی ایجاد شده که مصرف آب کمی دارد.

رضایی بیان کرد: در کشکوئیه اولین صنعت بزرگ راه‌اندازی می‌شود و سرمایه‌گذار دیگری در بحث کارخانه پتو ژله‌ای ورود خواهد کرد.

وی عنوان داشت: در شهرستان رفسنجان ۳ ناحیه صنعتی دیگر داریم که ظرفیت‌های خیلی خوبی دارند که امیدوارم سرمایه‌گذاران ورود کنند و اشتغال شهرستان رونق بگیرد.

بیکاری دلیل اصلی مهاجرت اهالی کشکوئیه

غلامحسینی بخشدار کشکوئیه نیز در این آیین، مهاجرت را بزرگترین مشکل بخش کشکوئیه دانست و گفت: مهاجرت وحشتناکی که روزبه‌روز در حال افزایش است و در حدود ۷ سال گذشته نزدیک به ۷ هزار نفر از این بخش مهاجرت کردند که اصلی‌ترین علت مهاجرت بیکاری است.

وی افزود: خداوند توفیق داد با راهنمایی امام جمعه و حمایت مسؤولان چند کارگروه در بخش تشکیل شد که مشکلات بخش را احصا کردیم که یکی از این کارگروه‌ها کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری بود که چند کار بزرگ را پیگیری کردیم و امروز شاهد کلنگ‌زنی اولین کارخانه هستیم.

غلامحسینی یادآور شد: چهار طرح دیگر تا پایان سال در بخش کشکوئیه کلنگ‌زنی می‌شود که امیدواریم مشکل بیکاری از این منطقه ریشه کن شود.

وی عنوان کرد: کارخانه بیش از یک‌هزار نفر اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم دارد.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار