استاندار کرمان در سفر به شهرستان فاریاب از احداث کارخانه شیشه‌سازی با زمینه ایجاد اشتغال برای ۱۰۰۰ نفر خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۲۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴ 12 April 2024

به گزارش تابناک کرمان، محمدمهدی فداکار عصر امروز، ۲۳ فروردین ماه در حاشیه بازدید از کارخانه طلای زرترشت در فاریاب از احداث کارخانه شیشه‌سازی در این شهرستان خبر داد که زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۰۰۰ نفر را فراهم خواهد کرد.

وی گفت: باید در سال جهش تولید همه همت کنند تا در مناطق مستعد با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی سرمایه‌گذاری صورت بگیرد که علاوه بر رونق چرخه اقتصادی می‌تواند در ایجاد اشتغال جوانان نیز مفید واقع شود.

فداکار با اشاره به ظرفیت‌نای معدنی شهرستان فاریاب بر اساس برآورد کارشناسان حوزه معدن افزود: در شهرستان فاریاب سه معدن طلا وجود دارد که در این زمینه می‌تواند در سطح کشور مطرح شود زیرا کمتر جایی وجود دارد که بتواند در زمینه معادن غنی طلا تا این اندازه و ذخیره پویا باشد که با بهره‌برداری اصولی و جلوگیری از خام فروشی می‌تواند به عنوان قطب معدن طلای کشور محسوب شود.

استاندار کرمان از احداث فاز دوم معدن کرومیت با زمینه اشتغال برای ۵۰۰ نفر سخن به میان آورد که کار به سرعت در حال انجام است و افزود: با اینهمه نعمت خدادادی حق مردم و جوانان جنوب کرمان نیست که دغدغه اقتصاد و اشتغال را داشته باشند و با ضرر و زیان در بخش کشاورزی روبرو بشوند.

فداکار بهره‌برداری از فاز دوم کارخانه تیتانیوم کهنوج را نوید داد که ظرف مدت شش ماه آینده محقق خواهد شد و افزود: اخیرا بازدیدی از آخرین وضعیت کارخانه تیتانیوم داشتیم که بر اساس بررسی صورت گرفته امیدواریم ظرف مدت شش ماه آینده مورد بهره‌برداری قرار بگیرد که باز هم در اشتغال پایدار جوانان بومی نقش دارد.

وی بر لزوم توجه به تأمین زیرساخت‌های لازم به منظور جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی در جنوب کرمان تاکید کرد که با راه‌اندازی کارخانه‌های کوچک مقیاس این کار شروع شده و تا نتیجه مطلوب ادامه خواهد داشت.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار