معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: ۴۸ پروژه پیشران با حدود ۱۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در حال انجام است که صنایع، معادن و بانک‌ها در این مسیر کمک کنند کارهای بزرگی در کشور انجام شود.
کد خبر: ۱۱۴۸۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۶ 12 January 2024

به گزارش تابناک کرمان، سید محمد حسینی عصر امروز در آیین کلنگ‌زنی کارخانه کاشی در بخش کشکوئیه این شهرستان اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و خشکسالی‌های پی‌درپی نمی‌توان صرفا به پسته و تک‌محولی اکتفا کرد چراکه خشکسالی مشکلات زیادی برای کشاورزی ایجاد کرده و باید از تک‌محصولی خارج و به سمت صنعت پیش برویم.

وی تصریح کرد: از روز اول مسأله آب برای دولت اولویت بود و شورای عالی آب تشکیل شد. در حال حاضر ۵ خط انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس به سوی سیستان‌وبلوچستان، فلات مرکزی، کرمان فارس و بخش‌هایی از هرمزگان در حال انجام است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور بیان داشت: اینکه سال‌های سال حضرت آقا نام تولید را کلیدواژه نام‌های سال می‌دانند، تولید حلّال بسیاری از مشکلات است. اگر رشد تولید را نداشته باشیم در آینده با مشکلاتت عدیده‌ای مواجه خواهیم بود. تولید فرصت‌های شغلی فراوانی ایجاد می‌کند.

حسینی خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های بهبود معیشت خانوار‌ها این است که یکی، دو نفر از افراد خانواده مشغول کار باشند. دولت از آغاز کار واحد احیاء مراکز تولیدی اقتصادی را در ریاست جمهوری راه‌اندازی کرد و ۶ هزار کارگاه راکد یا نیمه‌راکد به دلیل مسائل و مشکلات حقوقی، نقدینگی، مدیریتی، بازار و دیگر مسائل داشتیم که کارگروه‌های متعدد کمک کردند این واحد‌ها راه‌اندازی و نیرو‌هایی که بیکار شده بودند برگشتند و نیرو‌های جدید هم استخدام شدند.

وی خصوصی‌سازی را یکی از راه‌های برون‌رفت کشور از مشکلات دانست و افزود: در مقطعی بعضی با رانت و سوءاستفاده از موقعیت خود واگذاری‌هایی انجام داده بودند که نه‌تن‌ها از ظرفیت بخش خصوصی استفاده نشد، بلکه بعضی کارخانه‌های بزرگ را گرفتند و بعد آن سرمایه را در دلالی و واسطه‌گری هدر دادند.

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس اضافه کرد: بخش خصوصی کسانی هستند که انگیزه دارند، مدیریت مداوم دارند و خودشان سرمایه دارند و با احساس مسؤولیتی که دارند تلاش می‌کنند کارشان بهتر ارائه شود و ارتقاء کیفیت محصولشان را بهتر مراقبت می‌کنند.

وی اذعان داشت: الان تأکید بر خصوصی‌سازی سالم و درست هست و تأکید بر این است که دولت نظارت و حمایت را داشته باشد و در جایی که لازم است هدایت کند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور عنوان کرد: پروژه‌های فراوانی در کشور در حال اتمام است. ۴۸ پروژه پیشران با حدود ۱۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در حال انجام است که صنایع، معادن و بانک‌ها در این مسیر کمک کنند کار‌های بزرگی در کشور انجام شود.

حسینی ابراز داشت: دولت با تمام توان در حال کار است که پروژه‌های مختلف را راه‌اندازی کند؛ در نفت، گاز، پتروشیمی و معادن کار‌های بزرگی انجام و زیرساخت اشتغال فراهم شود.

وی اظهار داشت: متأسفانه ۱۵ درصد سرمایه‌های خود را در مسیر تولید و اشتغال به‌کار می‌گیرند که باید افراد بیشتری در این حوزه ورود کنند تا مشکلات کم شود.

حسینی با بیان اینکه امیدواریم این پروژه با کمک مسؤولان به سرعت انجام شود و با رشد اشتغال امیدواری ایجاد شود، خاطرنشان کرد: اولویت با نیرو‌های بومی منطقه باشد.

وی در پایان سخنان خود با گرامیداشت یاد شهدای مقاومت به‌ویژه سردار دلها، اظهار داشت: سردار دل‌ها کار‌های نشدنی را شدنی می‌کرد. وقتی وارد سوریه شد این کشور در معرض هجمه بود، اما او رفت با ابتکار و شجاعت و طراحی خوب توانست سوریه را نجات دهد و او بهترین الگوست.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار