به همت معاونت داوطلبان هلال احمر استان سمنان، طرح «نذر خدمت» در روستاهای محروم دارای تنش آبی بخش بیارجمند شهرستان شاهرود اجرا شد.
کد خبر: ۱۱۴۴۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۷ 23 December 2023

به گزارش تابناک سمنان، علیرضا باغبان، سرپرست جمعیت هلال احمر استان سمنان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: برنامه ملی «نذر خدمت» در چهار محور حمایتی و معیشتی، سلامت‌محور، کارآفرینی و توانمندسازی در روستاهای ابوالحسنی، کلاته مری و فرینو در جنوب بخش بیارجمند شهرستان شاهرود اجرا شد.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح کاروان سلامت، با حضور پزشک، روانشناس و بهداشت محیط، توزیع دارو به‌صورت رایگان و بروشور آموزشی و کمک به محرومان از طریق ایجاد پرونده حمایتی به ارزش ۱۵ میلیون تومان انجام شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان سمنان تصریح کرد: توزیع ۴۰ سبد معیشتی و ارزش هر سبد ۷۰۰ هزار تومان به ارزش کل ۲۸ میلیون تومان و توزیع ۴۰ سبد بهداشتی به ارزش هر سبد ۱۷۰ هزار تومان به ارزش کل ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان از دیگر اقدامات در راستای اجرای طرح نذر خدمت این جمعیت در روستاهای شاهرود بود.

باغبان گفت: از دیگر اقدامات می‌توان به توزیع ۳۱ تانکر بهداشتی ۳۰۰ لیتری به همراه شیر و اتصالات به ارزش کل ۶۵ میلیون تومان و توزیع ۹ تانکر یک‌هزار لیتری غیربهداشتی به ارزش ۳۶ میلیون تومان اشاره کرد.

وی افزود: در طول مدت ۲ روز اجرای این طرح، کلاس‌های آموزشی کمک‌های اولیه و آشنایی با جمعیت هلال احمر و مهارت‌های اشتغال ویژه ساکنان روستاها توسط امدادگران و نجاتگران هلال احمر این استان برگزار شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان سمنان خاطرنشان کرد: ارزش کل خدمات این برنامه ۱۵۰ میلیون تومان است که همگی از محل کمک‌های خیران و داوطلبان جمعیت هلال احمر این استان تأمین شد.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار