سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر از برگزاری جشنواره بزرگ ایل سنگسر در شهرستان مهدی‌شهر خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۳۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۹ 20 October 2023

به گزارش تابناک سمنان، مهدی متقی، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر ضمن دعوت از مردم استان سمنان، گردشگران و علاقه‌مندان برای حضور در جشنواره بزرگ ایل سنگسر گفت: جشنواره حاصَل، محصول شکرگزاری یکی از بزرگ‌ترین ایل‌های کشور است که در شهر مهدی‌شهر باهدف معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ایل بزرگ سنگسر تا ۲۸ مهرماه ۱۴۰۲ در پارک مهرگان واقع در خیابان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهدی‌شهر دایر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در جشنواره حاصَل مراحل تولیدات و طرز تهیه منحصربه‌فرد محصولات لبنی به نمایش درمی‌آید، افزود: ایجاد غرفه‌های معرفی محصولات ایل سنگسر اعم از محصولات لبنی، نان‌ها، محصولات باغی، صنایع‌دستی، مواد پروتئینی، برپایی سیاه‌چادرها، برنامه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی ازجمله برنامه‌های این جشنواره است.

متقی با بیان اینکه جشنواره حاصَل افزایش شورونشاط اجتماعی و معرفی شایسته توانمندی‌های منطقه به‌ویژه عشایر ایل سنگسر را به همراه دارد، گفت: این جشنواره فرصتی مناسب برای جمع شدن طوایف مختلف عشایر سنگسر و بازشناسی سنت‌ها و معرفی آداب‌ورسوم این ایل به علاقه‌مندان است.

این جشنواره با حضور معاون عمرانی استاندار سمنان، فرماندار شهرستان مهدی‌شهر، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دیگر مسؤولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار