رئیس کل دادگستری استان مرکزی از تشکیل پرونده قضایی برای یکی از کارشناسان رسمی دادگستری به اتهام سوءاستفاده از موقعیت شغلی خبرداد.
کد خبر: ۱۱۲۹۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲ 04 October 2023

به گزارش تابناک مرکزی،حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی ضمن تأکید بر مبارزه قاطع و قانونی دستگاه قضا با فساد درون مجموعه اظهار داشت: احدی از کارشناسان رسمی دادگستری در پرونده‌هایی که توسط مقام قضایی جهت امر کارشناسی به وی ارجاع می‌گردید با توافق قبلی با برخی از وکلا، طرفین پرونده‌ها را متقاعد می‌کرد تا جهت پیگیری پرونده خود وکیل بگیرند و پس از آنکه قرارداد وکالت منعقد می‌گشت ۵۰ درصد از حق الوکاله های دریافتی را از وکلا اخذ می‌نمود.

وی افزود: با رصد و اقداماتی که توسط حفاظت اطلاعات دادگستری استان مرکزی انجام شد، مشخص گردید از این طریق مبالغ کلانی را از وکلا دریافت کرده است و این فرد فقط از یک وکیل در کمتر از یک سال مبلغی نزدیک به 200 میلیون تومان دریافت کرده است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان داشت: این فرد بعضاً با اخذ مبالغی از یکی از طرفین پرونده‌ها، نظریه کارشناسی به نفع آنها اعلام می‌نمود که با تشکیل پرونده قضایی اتهامات وارده به این کارشناس در حال رسیدگی می‌باشد و از ارجاع کارشناسی به وی ممانعت به عمل آمده است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی در انتها تأکید کرد: وظیفه نهادهای نظارتی و بالادستی کارشناسان رسمی، نظارت بر تعهد و تخصص کارشناسان رسمی دادگستری است و این نظارت الزامی است و دستگاه قضایی با توجه به اهمیت امر کارشناسی در فرایند دادرسی این مهم را در دستور کار خود قرار داده تا از بروز این جرائم جلوگیری شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار