فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با تاکید ضرورت توجه ویژه رسانه‌ها به پیاده‌روی اربعین گفت:رزمایش عظیم اربعین حسینی جلوه‌ای از اقتدار امت اسلام است.
کد خبر: ۱۱۲۳۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰ 29 August 2023

به گزارش تابناک مرکزی ،سردار سرتیپ دوم پاسدارمحسن کریمی عصر سه شنبه در جریان بازدید از فعالیت مواکب شهر اراک با تقدیر از اقدامات موکب‌ها و خادمین در راستای پذیرایی از زائرین اربعین حسینی افزود: اربعین حسینی به عنوان یک رزمایش عظیم دینی، مذهبی و فرهنگی نمایش اقتدار جهان اسلام و تجلی وحدت امت اسلام است و عشق به امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) مسلمانان زیادی را در سراسر جهان گرد هم می‌آورد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: همایش عظیم اربعین حسینی نشان از این دارد امام حسین(ع) و مکتب عاشورا یک حقیقت همیشه زنده و جاری است که از مرز زمان و مکان عبور کرده و این شور و اشتیاق حسینی ریشه ظلم و استکبار جهانی را از بین خواهد برد و امروز این رویداد تأثیرگذار عبادی، سیاسی و فرهنگی به یک برنامه انسان ساز تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه اربعین حسینی ضامن بقای مکتب عاشورا است،گفت: یکی از مهمترین پیامدهای قیام عاشورا احیای ارزش های اسلامی است و اربعین حسینی با طنین انداز کردن ندای حب الحسین یجمعنا بار دیگر ارزش ها را در جامعه زنده می کند و قدرت عاشوراییان معاصر را به نمایش می گذارد.

سردار کریمی با اشاره به اینکه سپاه و بسیج با پای کار آوردن همه امکانات در بخش های مختلف مفتخر به خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی است، گفت: این خدمت رسانی متناسب با احساس نیازها و مشارکت مردم و سایر دستگاه ها انجام خواهد شد و سپاه در ابعاد مختلف بهداشت و درمان، ترابری و حمل و نقل، تامین آب و غذا، پارکینگ خودرو و محل نگهداری اقلام و اثاثیه موکب‌ها، احداث زائرسرا، درمانگاه و بیمارستان‌های صحرایی خدمت رسانی می کند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ضمن خداقوت به خادمان و خوش‌آمد به زائران عبوری از استان مرکزی و تقدیر از برنامه های موکب ها بیان کرد: استان مرکزی طی سال های اخیر در زمینه برنامه های اربعین حسینی و برپایی موکب ها بسیار خوش درخشیده و مواکب این استان از ورودی‌های استان در زرندیه، ساوه، اراک، شازند تا نجف، کربلا، مسیر پیاده‌روی و سامرا مستقر هستند و در مجموع ۷۸ موکب از این استان به زائرین اربعین خدمات‌رسانی می‌کنند که سپاه و بسیج در بخش های مختلف به این موکب ها یاری می دهد.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه موکب های زیادی در سطح استان که عمدتا جوانان آنها را تشکیل می دهند علاوه بر پذیرایی زائرین در وعده های مختلف خدمات فرهنگی متنوعی را نیز ارائه می‌کنند که بسیار قابل تقدیر است و این نشان از شور و محبت حسینی در بین جوانان و نوجوانان دارد.

سردار کریمی ادامه داد: همچنین حضور پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس در برخی از موکب ها و ارائه خدمات مختلف به زائرین اربعین بسیار امید بخش است و همه این خدمت ها و فعالیت ها نشان از این دارد ملت ایران همچنان عاشورایی است.

وی خاطر نشان کرد: خادمان اربعین حسینی قدر این فرصت بزرگ خدمت به زائرین را بدانند و رسانه ها و فعالان فضای مجازی نیز باید راهپیمایی باشکوه اربعین را به نحو مطلوب و شایسته مورد توجه قرار دهند چراکه دشمن تاب دیدن این شور و شعور حسینی را ندارد و امپراطوری رسانه ای خود را برای به حاشیه بردن این رویداد جهانی پای کار آورده و لذا باید هوشیار بود و نباید منفعلانه عمل کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار