مدیرکل اقتصاد و دارایی استان مرکزی : با راه اندازی سامانه صدور مجوز ها و در راستای تسهیل محیط کسب و کار، برای اخذ مجوز نیازی به مراجعه حضوری نیست بلکه می توان با بارگذاری مدارک در سایت این مجوز را اخذ کرد.
کد خبر: ۱۱۲۱۷۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶ 21 August 2023

به گزارش تابناک مرکزی، ملااسماعیلی  گفت: صدور مجوز‌ها به صورت کاملا الکترونیکی در سامانه صدور مجوزها را از کارکردهای اصلی این سامانه عنوان کرد.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان مرکزی گفت: از فروروین ۱۴۰۰ تاکنون ۲۲ هزار و ۷۹۰ مجوز در این سامانه ثبت شده که از این تعداد ۱۰ هزار و ۳۰۰ مورد منجر به صدور مجوز شده است. 
ملااسماعیلی با بیان اینکه استان مرکزی جزء استان‌های سبز و بالای ۹۰ درصد کارکرد است افزود: از ۲۲ هزار و ۷۹۰ درخواست تقریبا ۱۰ هزار و ۹۳ مورد ثبت محور و ۵۰ درصد منجر به صدور مجوز شده که البته عمده درخواست‌ها نیز مربوط به اصناف است.

وی خاطرنشان کرد: در این حوزه دو جرم "مطالبه شرط، مدرک یا هزینه بیش از آنچه در درگاه مجوزها ثبت شده و درخواست ماموران حکومتی برای ارائه مدرکی به عنوان مجوز علاوه بر ثبت شناسه یکتا" مشخص شده که ارتکاب آنها حداقل ۶ ماه حبس بدنبال خواهد داشت، همچنین فراخواندن حضوری متقاضی برای تحویل مدارک، صادر نکردن مجوز در زمان تعیین شده، ایجاد محدودیت ظرفیت در درگاه، رد درخواست مجوز متقاضی بدون ارائه کتبی دلایل و ... نیز از تخلفات در این حوزه محسوب می شود.

ملااسماعیلی همچنین با بیان اینکه طی ۴ سال در قوانین بودجه سنواتی، موضوع مولدسازی و تعیین تکلیف اموال مازاد مشخص شده بود، ادامه داد: سال گذشته توسط سران قوا با یک جمع بندی آیین نامه و دستورالعملی در این خصوص تحریر و مصوبه ای ارائه شد.

وی بیان کرد: در ابتدا ۲۵۰ ملک مازاد در استان شناسایی شد که با توجه به اینکه موضوع املاک مازاد بانک ها و آموزش و پرورش به صورت ملی پیگیری شد، در نهایت ۱۴۰ ملک باقی ماند که برای ۵۹ فقره از این املاک مصوبه مربوطه اخذ شد و طبق این مصوبه و در قانون بودجه سنواتی امسال در چارچوب تکمیل پروژه های نیمه تمام می توان از این املاک استفاده کرد.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار