مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از اجرای بیش از 100 عنوان برنامه در قالب کمیته هنری، نمایشی و ادبیات دفاع مقدس، طی یکسال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۲۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸ 25 June 2023

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از اجرای بیش از 100 عنوان برنامه در قالب کمیته هنری، نمایشی و ادبیات دفاع مقدس، طی یکسال گذشته خبر داد.


به گزارش تابناک همدان از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، مسعود ویژه روز گذشته در اولین جلسه این کمیته در سال 1402، با بیان اینکه امسال اتفاق مبارکی با عنوان کنگره شهدای همدان در حال پیگیری و انجام است، اظهار کرد: کمیته هنری، نمایشی و ادبیات دفاع مقدس سال گذشته برنامه‌های متعددی را در سطح استان پیگیری و اجرا کرد که بخشی از آنها در راستای برنامه‌های کنگره ملی شهدای همدان بود.


وی خاطرنشان کرد: اجرای ۱۴ عنوان نمایش صحنه‌ای و ۶ عنوان نمایش خیابانی، ۱۰ مورد نمایشنامه خوانی، برپایی 18 نمایشگاه عکس، 8 نمایشگاه هنرهای تجسمی، برگزاری جشنواره ملی شعر دفاع مقدس، تجلیل از هنرمندان دفاع مقدس، اعزام هنرمندان و همکاران به اردوی راهیان نور (دو دوره) از جمله برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ذیل این کمیته بود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ۲۴ مورد سرکشی به خانواده معزز شهدا، اجرای سرود با مشارکت کانوهای فرهنگی هنری مساجد، رونمایی از ۴ عنوان کتاب، برگزاری 10 مورد عصر شعر، برگزاری مسابقه عکس ملی رهروان دفاع مقدس و مشارکت در برگزاری جشنواره فانوس را از دیگر اقدامات این اداره کل در حوزه دفاع مقدس عنوان کرد.


مسعود ویژه در ادامه با تأکید بر ترویج فرهنگ والای ایثار و شهادت و ضرورت پاسداشت فعالان این حوزه، تصریح کرد: نکوداشت سردار حمید حسام در بهمن ماه سال گذشته، از جمله اقدامات شاخصی بود که در این حوزه انجام شد.


در ادامه این جلسه روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های تابعه و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی عضو کمیته هم در این جلسه، گزارشی از برگزاری برنامه‌ها در سال ۱۴۰۱ ارائه دادند و در ادامه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به جمع‌بندی موارد مطرح شده پرداخت.


سردار مهدی ظفری با بیان اینکه هنر ابعاد مختلفی دارد، اظهار کرد: باید با بهره‌گیری از این ابزار، بسیج شده و فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه جاری کنیم.
وی با تأکید براینکه توجه به میدان فضای مجازی یک ضرورت اساسی است، خاطرنشان کرد: جشنواره فرهنگی هنری فانوس، ظرفیتی است که به این حوزه می‌پردازد و شایسته است دستگاه‌های اجرایی استان در برگزاری این جشنواره همکاری داشته باشند.


در این جلسه حکم انتصاب هادی فیض‌منش، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان به عنوان دبیر کمیته هنری، نمایشی و ادبیات دفاع مقدس اهدا شد.


در ادامه پس از رونمایی از پوستر هفتمین دوره جشنواره فرهنگی هنری فانوس، ضمن قدردانی و تجلیل از رضا ینگجه (دبیر جشنواره ششم)، بهروز خانلر به عنوان دبیر هفتمین دوره این جشنواره معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار