استاندار مرکزی گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی به ویژه در دهه امامت و ولایت، گروه‌های مردم محور هستند و انجام امور نباید تحت تاثیر رفتار دستگاه‌های دولتی و اجرایی قرار گیرد چرا که تکلیف ارگان‌ها در این راستا روشن است.
کد خبر: ۱۱۱۱۲۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰ 20 June 2023

 

 

به گزارش تابناک مرکزی، فرزاد مخلص الائمه در نشست هماهنگی برنامه‌های غدیر در استان مرکزی، افزود: نقش رسانه‌ها در معرفی ظرفیت‌ها و پویش‌های مردمی فرهنگی به ویژه در دهه امامت و ولایت بسیار برجسته و تاثیرگذار است.
وی یادآورشد: مجموعه اقدامات فرهنگی و پویش‌های جذاب و متنوعی در سطح استان برنامه‌ریزی شده است.
وی تاکید کرد: با توجه به اقدامات انجام شده در ۲ سال اخیر به نظر می‌رسد به یک غنایی در هماهنگی و پیشرفت در انجام برنامه‌های فرهنگی دست یافته‌ایم و چنانچه با این شتاب گام برداریم به طور حتم رویدادهای بسیار مناسبی در عرصه فرهنگی و در راس آن موضوعاتی همچون غدیر می‌تواند مبنای عمل حرکت و فعالیت‌های گسترده جمعی و گروهی باشد.
مخلص الائمه ادامه داد: انتظار می‌رود بخش عمومی و مردمی کار با مشارکت گسترده مردم انجام شود و رسانه‌ها نیز وظیفه دارند از ظرفیت‌های خود در جهت معرفی مردم به این پویش‌ها استفاده کنند.
وی با بیان اینکه انجام فعالیت‌های فرهنگی در بخش دولتی در ۲ قسمت متمرکز است، گفت: نخست دستگاه‌های خدمات رسان در حوزه آب، برق و گاز مکلف هستند همچون سالهای گذشته خدمات مورد نیاز را در سطح عالی برای موکب‌ها، هیات‌های مذهبی و گروه‌های مردمی با منابع مالی ارائه دهند.
نماینده عالی دولت سیزدهم در استان مرکزی عنوان کرد: همچنین دهیاری‌ها و شهرداری‌ها نیز مکلف هستند با منابع مالی خود نسبت به انجام فعالیت‌های فرهنگی همچون سالهای گذشته اقدام کنند.
مخلص الائمه بیان کرد: امسال برای دهیاری‌ها، برنامه و سهم ویژه لحاظ شده و چنانچه بخواهیم در روستاها فعالیت‌های فرهنگ استمرار و تاثیرگذار باشند باید برنامه‌ریزی‌ها هدف مند و کارشناسی باشد.
وی تاکید کرد: انتظار می‌رود انجام فعالیت‌های فرهنگی متمرکز به مرکز استان نباشد و فرمانداران تلاش کنند حداقل در مراکز شهرستان‌ها برنامه‌های فرهنگی را برنامه‌ریزی و اجرا کنند.
استاندار مرکزی با اشاره با اینکه توسعه مفاهیم و معانی غدیر در برنامه‌ها به عنوان رویکرد محوری قرار گیرد، گفت: اصناف نیز وظیفه دارند سلسله اقدامات ویژه‌ای به لحاظ منظر شهری، تزئینات خاص و نصب پوستر در مناسبت‌های مختلف انجام دهند.
مخلص الائمه با بیان اینکه ارزیابی دستگاه‌های اجرایی منطبق با هفته و دهه امامت و ولایت انجام می‌شود، گفت: همایش ملی حکمرانی متعالی در آینده‌ای نزدیک با متولی‌گری وزارت کشور برگزار می‌شود که در سطح استان نیز پیش نشست‌های این همایش برگزار شده و همایش حکمرانی متعالی با رویکرد استانی چالش‌ها و الزامات در دهه کرامت و ولایت برگزار می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مقوله اتصال قربانی‌های عید قربان به اطعام روز غدیر اقدام ارزشمندی است که همه دستگاه‌ها باید مشارکت گسترده داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار