مدیرعامل این شرکت آب منطقه ای استان مرکزی گفت: در حال حاضر بحران آب یکی از اساسی‌ترین چالش‌های کشور است.
کد خبر: ۱۱۱۰۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۵ 17 June 2023

به گزارش تابناک مرکزی، عزت اله آمری در آیین اختتامیه نهمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی با محوریت طرح داناب افزود: متوسط بارش سالانه در استان ۲۶۰ میلیمتر است که امسال این شاخص ۶۰ میلیمتر کاهش داشته است.

وی یادآورشد: «آب» یک مسئله جدی و جند وجهی است و در سال‌های آینده به‌عنوان یکی از تهدیدهای بشر به شمار می‌رود که باید راه‌حل‌های فنی و فرهنگی برای مدیریت آن اتخاذ شود.
وی به آب مجازی اشاره کرد و گفت: آبی که برای تولید یک محصول استفاده می‌شود را آب مجازی می‌گویند و امروزه از این نوع آب به عنوان، تجارت دارای منفعت نام برده می‌شود.
آمری به پدیده کوچ اقلیمی اشاره کرد و ادامه داد: این پدیده به خاطر بروز خشکسالی در برخی استان‌های کشور شکل گرفته و مردم مناطق جنوبی کشور به مناطق شمال کشور به خاطر بارندگی بیشتر مهاجرت می‌کنند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: طی سال‌های اخیر شرکت‌های آب منطقه‌ای در حوزه فنی اقدامات خوبی را انجام داده‌اند اما حوزه فرهنگی و آموزش خانواده مغفول مانده بود که در طرح داناب سعی شده است به آن پرداخته شود.
وی افزود: طرح داناب مخفف طرح دانش‌آموزی نجات آب است که در سطح کشور درحال اجرا است تا با استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان بتوان این افراد جامعه را به عنوان پیام آور مصرف بهینه آب در خانواده تربیت کرد و در این طرح در استان ۶۱ هزار دانش آموز در مقطع متوسطه اول آموزش دیدند.
آمری با تاکید بر ضرورت مشارکت و همراهی کلیه آحاد مردم جامعه در صیانت از منابع آبی و استفاده صحیح اضافه کرد: هرچقدر اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و افزایش آگاهی بیشتر باشد این  هدف زودتر محقق خواهد شد.
در ادامه مراسم مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی هم گفت: صرفه‌جویی در مصرف آب وظیفه تک تک ما ایرانیان است تا این سرمایه برای نسل آینده حفظ شود.
احمدرضا نوازنی به برگزاری جشنواره داناب اشاره کرد و افزود: دانش آموزان در بین اعضای خانواده می‌توانند در کاهش مصرف آب، الگو باشند.
وی خاطر نشان کرد: فرهنگ‌سازی را باید از سنین کمتر آغاز کرد به همین دلیل آموزش در مدارس به دلیل آموزش پذیری بیشتر در بین دانش آموزان از اقدامات بسیار مهم محسوب می شود.
گفتنی است در پایان این مراسم از ۲۰۵ نفر دانش آموز پسر برگزیده این طرح با اهدای لوح و جوایزی قدردانی شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار