کد خبر: ۱۰۹۹۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۹ 09 April 2023

به گزارش تابناک مازندران ، استاندار مازندران در گفت و گویی اظهار داشت: مخلوط کردن برنج‌ خارجی با برنج های تولید داخل خیانت به کشاورزی و کشاورزان این استان است.

سید محمود حسینی پور روز یکشنبه در آیین نخستین نشاء مکانیزه برنج مازندران در روستای خاریک بخش مرکزی ساری افزود:

برنج و برنجکاری با حیثیت کشاورزان مازندران گره خورده است، نگاه معنوی به تولید برنج سر سفره، فرهنگی بی نظیر است که باید حفظ شود.

وی با بیان این که، با همت دولت سیزدهم سال گذشته صادرات برنج آزاد و تعرفه گمرگی صفر شده است، ادامه داد: محدودیت ها در بازار عرضه و تقاضای محصولات کشاورزی داخلی و خارجی معنایی ندارد، فقط باید رقابت ایجاد شود.

نماینده عالی دولت در مازندران بیان داشت: همسو با این رویکرد باید به ۲ مقوله مکانیزاسیون و موسسات تحقیقاتی برنج با هدف افزایش کیفیت تولید و بهره وری محصولات کشاورزی به خصوص برنج و مرکبات در استان توجه ویژه شود.

حسینی پور گفت: تحول بزرگی امسال باید در جهاد کشاورزی مازندران رخ دهد تا اعتبار برنج تولیدی استان افزایش یابد.

وی وجود برنج خارجی و مخلوط آن با برنج داخلی مازندران در این استان را خیانت دانست و اضاافه کرد: صادرات برنج مازندران باید برند کشور و دنیا شود.

استاندار مازندران تصریح کرد: هیچ کس به فکر کشاورزان استان به جزء خودمان نیست. باید سرعت رقابت محصولات کشاورزی استان را با بهره وری و تکنولوژی جدید افزایش بدهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار