اولین دوره جشن موالید و مزدوجین کارکنان دادگستری استان همدان و اعضای شورای حل اختلاف و کارمندان اداره ثبت همدان با حضور آقای دکتر الفت معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه، دکتر عدالتخواه رئیس کل دادگستری استان همدان و اعضای شورای معاونین و خانواده های مزدوجین و موالید برگزار گردید.
کد خبر: ۱۰۵۶۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰ 15 July 2022

اولین دوره جشن موالید و مزدوجین کارکنان دادگستری استان همدان و اعضای شورای حل اختلاف و کارمندان اداره ثبت همدان با حضور آقای دکتر الفت معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه، دکتر عدالتخواه رئیس کل دادگستری استان همدان و اعضای شورای معاونین و خانواده های مزدوجین و موالید برگزار گردید.
 
به گزارش تابناک همدان؛ این طرح ابتکاری که با برنامه ریزی و همت دکتر عدالتخواه برای اولین بار در استان همدان با شکوه و شأن ستودنی در محل دادگستری استان همدان برگزار گردید از کارکنانی که بین سال‌های ۹۸ تا تیر ماه ۱۴۰۱ ازدواج و یا فرزندآوری داشته اند با اهداء لوح و هدایایی تقدیر به عمل آمد. معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه بعنوان مهمان ویژه این مراسم طی سخنانی با تقدیر از برگزاری این قبیل مراسم که در راستای تکثیر نسل، ترویج دین و توسعه کشور و تعالی اخلاقی است عنوان داشت این امر در شرایط حاضر نقش عمده‌ای در جوان نگاه داشتن جمعیت کشور دارد.
 
دکتر الفت تاکید کرد : زندگی مجردانه و فاصله گرفتن از ازدواج و فرزندآوری نقش بسیار قابل توجهی در افزایش آمار جرائم داشته و ام المصائب یک جامعه را می توان در بی اعتنایی به اصل و رسم ازدواج دانست و انحراف از سنن و زندگی طبیعی انسانی را از جمله پیامدهای منفی این بی توجهی به تشکیل نهاد خانواده عنوان و افزود این انحراف به مرور به سایر حوزه های جامعه و زندگی شخصی افراد هم سرایت خواهد کرد.

دکتر الفت اضافه کرد اگرچه ازدواج و طلاق اموری شخصی هستند اما بدلیل تاثیرات مهمی که در شرایط اجتماعی دارد قانونگذار در دهه ها ی مختلف در راستای صیانت از نهاد خانواده و استمرار آن و جلوگیری از طلاق که متلاشی کننده نهاد خانواده است  قوانینی را وضع کرده تا از مفاسد و مخاطرات وحشتناکی که طلاق بر زوجین و فرزندان آنها تحمیل می‌کند پیشگیری و انحرافات بزرگ در جامعه را به سمت صواب و صلاح هدایت کند و فعالیت مراکز مداخله در حمایت از نهاد خانواده نیز بر همین مبنا تعریف و تشکیل شده است.

معاون منابع انسانی قوه قضاییه اضافه کرد: ازدواج امری غیر قابل اجتناب و مراقبت از آن مهمتر از هر امر دیگری است.

دکتر الفت در رابطه با تاثیر مسائل معیشتی بر مقوله ازدواج ضمن اذعان به وجود برخی مضائق و کمبودها عنوان داشت ماهیت ازدواج و همراهی یک زوج که توام با عشق و محبتی پاک ایجاد شود سنخیتی با امور مادی ندارد و البته با اخلاق اسلامی، ارتباط عاشقانه و محبت آمیز زوجین و روحیه ایثار و همراهی و همدلی شرایط سخت هم قابل تحمل می شود و همواره باید توجه داشت این قبیل مشکلات موقتی و در هر برهه ای از زمان وجود داشته و دائمی نخواهد بود و لکن آنچه ثابت و پایدار خواهد ماند و سعادت خانواده را تضمین می‌کند اخلاق مطلوب و مودت زوجین  با یکدیگر است.
 
دکتر الفت عدم تجانس فرهنگی بین خاستگاه عقاید و ارزش های خانواده های زوجین و خانواده های آنها را که موجب اختلاف و تعارض در انتظارات طرفین از یکدیگر می شود از دیگر عوامل طلاق دانست این مقام عالی قضائی عنوان داشت در فرایند ازدواج خانم ها امانتی در دست آقایان هستند که باید به خوبی از آنها مراقبت نمود.

رئیس کل دادگستری استان همدان نیز در این مراسم پرنشاط و معنوی که توأم با پخش نماهنگ و اجرای موسیقی زنده سنتی بود ضمن تبریک دهه ولایت و امامت و میلاد نورانی امام هادی (ع) و نزدیکی ایام عید خجسته عید غدیر و خیر مقدم گویی به حاضرین با اشاره به جایگاه منحصر به فرد امر مقدس ازدواج و فرزندآوری بیان نمود امروز در محضر ۳۸۳ نفر از کارکنان مزدوج و موالید دادگستری و شوراهای حل اختلاف و اداره ثبت همدان بین سال های ۹۸ تا تیرماه ۱۴۰۱ هستیم که برای نخستین بار در دادگستری استان برگزار شده است و از این گروه از کارکنان به جهت ازدواج و فرزندآوری مورد تقدیر واقع بعمل خواهد آمد.

دکتر عدالتخواه تاکید کرد این مراسم ، جشن شکرگزاری برای تولید نسلی پاک و کارآمد برای مدیریت مطلوب آینده کشور است و در این حوزه ازدواج مهمترین عامل برنامه ریزی افراد برای وصول به زندگی سعادتمند است که باید در راستای تشویق جوانان به عمل کردن به این فریضه طبیعی و شرعی و عقلی برنامه های متنوع فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی صورت پذیرد. لازم به ذکر آنکه در پایان این مراسم با اجرای موسیقی زنده سنتی و پذیرایی از مدعوین ، افراد واجد شرایط مذکور با تقدیم لوح و هدایا مورد تقدیر قرار گرفتند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار